Energiedirect.nl hoofdsponsor van PSV

Energiedirect.nl is de komende drie jaar hoofdsponsor van PSV. Het energiebedrijf, onderdeel van RWE en een dochterbedrijf van Essent en Powerhouse, betaalt 6 miljoen euro per jaar en een maximale bonus van 1 miljoen euro.

Samen met de de bijdrage van Philips betekent het dat PSV komende drie seizoenen tussen de 9 en 10 miljoen euro verdient met het shirt. Het is nog mogelijk dat er ook een sponsor voor de achterkant van het shirt komt waardoor het bedrag verder kan oplopen.

Algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV is trots op de nieuwe hoofdsponsor. "Met energiedirect.nl hebben wij een partner gevonden, die past bij onze visie op ondernemen. Wij zijn van oorsprong een club die onderscheidend probeert te werken in een prestatiegerichte omgeving. We durven te innoveren en hebben het lef om te investeren. Innovatief ondernemerschap is één van de kernwaarden om onze doelstellingen te bereiken. De visie van energiedirect.nl sluit daar uitstekend bij aan. Energiedirect.nl is een bedrijf dat het hoofd boven het maaiveld uit durft te steken. PSV heeft dezelfde inborst en dadendrang."

Prestatiegerichte samenwerking

Volgens Gerbrands passen PSV en energiedirect.nl uitstekend bij elkaar: "Vanaf het eerste moment waren wij onder de indruk van energiedirect.nl. De manier waarop zij zich aan ons hebben gepresenteerd is zeer professioneel. Net als PSV staat energiedirect.nl voor resultaatgerichte professionaliteit. Dat raakvlak spreekt ons erg aan. Deze overeenkomst is dan ook de basis voor een partnership waarin presteren voorop staat. Samen gaan we vooruit.”

Mark van Zon, commercieel directeur van energiedirect.nl,vindt dat PSV uitstekend aansluit bij de doelstellingen van energiedirect.nl,dat op dit moment de nummer 4 in de energiemarkt is en de ambitie heeft om op korte termijn een vaste positie in de top 3 te veroveren. "PSV is een prachtige club met een rijke historie en een vaste waarde in de top van de Eredivisie.PSV is bovenal een ondernemende, innovatieve club met de ambitie om te groeien op een slimme en effectieve manier, net als energiedirect.nl.”

"Energiedirect.nl maakt complexe zaken in de energiemarkt eenvoudig voor consumenten. Online, met een eenvoudig aanbod, een scherpe prijs en duidelijke taal. Door samen te werken met PSV kunnen we onze naamsbekendheid vergroten en heel Nederland kennis laten maken met de unieke, directe mentaliteit van energiedirect.nl. We zijn er trots op dat we deze mogelijkheid met het hoofdsponsorschap krijgen.”

PSV zal vanaf de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen met energiedirect.nl op de kleding te bewonderen zijn.

Initiërende rol Triple Double

Sportmarketingbureau Triple Double heeft de relatie en het daaruit voortkomende''huwelijk'' tussen PSV en Energiedirect.nl mede geïnitieerd en begeleid.
"Een partnership van deze impact en omvang komt natuurlijk niet elk jaar voorbij en is een hoogtepunt in het bestaan van ons bureau”, aldus partner Michel van Grunsven.
Vanuit het vak beschouwd kan eveneens gesproken worden van een mijlpaal volgens Van Grunsven. "Vanwege de historie en het nieuwe shirt zal het even wennen zijn voor alle PSV-fans en Nederlandse voetballiefhebbers. Diezelfde fans krijgen echter steeds meer waardering voor organisaties die hun kant kiezen. Het maakt nauwelijks uit of dat luxe high-end merken zijn of (nog) minder bekende merken die vanuit efficiency en een aantrekkelijk business concept de consument dienen. De trend is dat de invulling van sportieve partnerships steeds zakelijker wordt, maar de aantrekkingskracht van sportsponsoring in het algemeen en shirtsponsoring in het bijzonder voor het bedrijfsleven uniek blijft. Energiedirect.nl zal het hoofdsponsorschap op een sympathiek ondernemende wijze gaan invullen. Een wijze die aansluit op de ondernemingsvisie van PSV. De ontwikkelde businesscase is zonder meer een blauwdruk voor veel toekomstige sponsordeals. Kortom, PSV en energiedirect.nl passen anno nu uitstekend bij elkaar! Wij kijken er naar uit om samen met hen vanaf 1 juli nieuwe geschiedenis te schrijven.”

Philips blij

"We zijn blij dat PSV hun sponsorgroep verder uitbreidt met energiedirect.nl als nieuwe hoofdsponsor. Hiermee wordt een solide basis gelegd voor de toekomst van PSV, waaraan Philips ook de komende tien jaar actief bijdraagt”, aldus Hans de Jong, CEO Philips Benelux.