Energiedirect stopt als hoofdsponsor PSV

Energiedirect.nl verhuist per 1 juli 2019 van de borst naar de rug van het PSV-shirt. De huidige hoofdsponsor van PSV tekent een nieuw driejarig contract.

De eerste twee seizoenen van die verbintenis staat energiedirect.nl op de rug van het PSV-shirt, daarna gaat de energieleverancier in de sponsorpiramide van PSV verder als partner.

Commercieel directeur Frans Janssen is dankbaar voor het nieuwe contract: "Energiedirect.nl is een zeer betrokken partner van PSV. Zo bouwden zij het hoofdsponsorschap in korte tijd uit met esports, het rugsponsorschap met PSV Energie en vele acties voor fans. Dit helpt ons in het realiseren van onze ambities. Wij zijn er trots op dat energiedirect.nl twee jaar langer op ons shirt prijkt en als partner nauw aan onze club verbonden blijft. En we blijven natuurlijk energie van hen afnemen, want dat is voor ons óók voordelig. Dat ze nu al commitment uitspreken voor de periode ná 1 juli 2019, zegt veel over de waarde van onze samenwerking.”

Waarde verhogen

De wijziging betekent vanzelfsprekend dat PSV op zoek gaat naar een nieuwe hoofdsponsor die per 1 juli 2019 de huidige rol van energiedirect.nl overneemt. "Dit traject is reeds opgestart. Het is prettig om daar nu al mee aan de slag te kunnen”, vervolgt Janssen. "Met een mooi bedrag voor het rugsponsorschap van energiedirect.nl en de bijdrage als mouwsponsor en naamgever stadion van onze innovatiepartner Philips, zijn de voorwaarden gereed om ons doel - de waarde van het shirt verder verhogen - te realiseren.”

Mark van Zon, commercieel directeur bij energiedirect.nl over het nieuwe contract: "Met de ondersteuning van PSV en onze activiteiten voor fans groeit onze naamsbekendheid. Met het nieuwe contract zetten we onze samenwerking voort op een manier die past bij de ontwikkeling van ons merk. We voelen ons zeer verbonden met de club en houden daarom focus op onze gedeelde ambitie om de relaties met de PSV community te verstevigen. We laten fans profiteren van onze samenwerking door ze dichter bij de club brengen, zoals we met PSV Energie doen. We verheugen ons op de komende jaren.”

Mark van Zon zal op het aanstaande Sponsorreport-congres een thematafel op zich nemen over het onderwerp ''Sponsoring als aanjager van conversie.