Eredivisie onderzoekt nieuw sponsormodel

Aan het einde van dit seizoen lopen de sponsorcontracten van de partners van de Eredivisie af. Voor komende periode onderzoekt de Eredivisie of het huidige model gehandhaafd blijft of er een nieuw model met 2 partners komt. Dat zegt Alex Tielbeke, directeur van de Eredivisie.

Het huidige sponsormodel van de Eredivisie heeft maximaal vier partners en zes suppliers. De sponsorpropositie van de Eredivisie is afgelopen periodes steeds helemaal ingevuld, veelal door bedrijven die al jaren partner zijn. Zo is de VriendenLoterij al sinds 2005 maatschappelijk partner. Ook PLUS Supermarkten en Burger King zijn al zes jaar partner van de Eredivisie. KPN,dat via het partnership de succesvolle Goal Alert app kan aanbieden aan zijn klanten, heeft het tweejarige contract onlangs met één jaar verlengd waardoor de contracten van alle partners na dit seizoen aflopen. Dat biedt ruimte om te onderzoeken of een nieuw model met twee gelijkwaardige hoofdpartners een optie is.
Alex Tielbeke: "Welk model het wordt hangt natuurlijk ook af van wat onze huidige partners willen. Een naamgevend partner, zoals vroeger met Holland Casino, is niet snel te verwachten. We willen graag het merknaam Eredivisie sterk houden. Maar twee gelijkwaardige partners is zeker een verkenning die we op dit moment, net als drie jaar geleden, weer doen.”

Volgens Tielbeke zijn de partnerships consistente,langdurige samenwerkingen waardoor de investeringen zich duidelijk terugbetalen. Het maakt van de Eredivisie daarmee een van de sterkste marketingplatforms in Nederland, ook buiten sport.