Factor, onderdeel van HelloFresh, is de nieuwe Official Partner van HYROX Nederland. De maaltijdservice richt zich met dit partnership op sporters die investeren in een gezonde leefstijl en wil laten zien hoe voeding het verschil kan maken, zowel in sportprestaties als in het dagelijks leven.
Rondom Sports World HYROX Maastricht (19-21 september) voert Factor een activatiecampagne met onder meer Rutger Letschert, Naomi van As, Donny Roelvink en Denise Anna. Zij laten in aanloop naar de races zien hoe Factor onderdeel is van hun voorbereiding.
Factor biedt via een flexibel abonnement wekelijks een menu van achttien door diëtisten samengestelde en door chefs bereide maaltijden. Het aanbod varieert van eiwitrijk tot caloriebewust en keto, en is bedoeld om atleten en actieve consumenten te ondersteunen in hun trainings- en herstelproces.
“Goede voeding is de basis van elke prestatie. Bij Factor zorgen we dat atleten zonder omkijken kunnen rekenen op maaltijden die hun gezondheidsdoelen ondersteunen, heerlijk smaken en tijd besparen. Zo wordt gezond eten geen extra uitdaging, maar een vaste, vanzelfsprekende kracht achter hun sportieve en dagelijkse doelen,” zegt Simon Singharaj, Senior Director of Marketing Factor EU.
Ook House of Sports ziet in Factor een passende toevoeging aan de HYROX-community. “Voeding is vaak het ontbrekende puzzelstukje voor zoveel atleten,” aldus Michelle Geldhof, Commercieel Directeur van House of Sports. “Het product is ideaal voor actieve sporters met een volle agenda, die wel gezond willen eten maar geen tijd hebben om te koken.”
Voeding is vaak het ontbrekende puzzelstukje voor zoveel atleten
Naast de activatiecampagne deelt Factor voedingstips gericht op HYROX-atleten, zoals het belang van een koolhydraatrijk ontbijt, hydratatie in de ochtend en herstelvoeding na de training.
HYROX is een wereldwijd fitnessconcept waarin deelnemers acht keer een kilometer hardlopen combineren met functionele oefeningen. In Nederland en België is House of Sports de exclusieve licentienemer.