Feyenoord en Qurrent gaan voor duurzame samenwerking

Qurrent wordt de nieuwe hoofdpartner van Feyenoord. De samenwerking wordt aangegaan voor vier jaar. Hiermee volgt Qurrent automerk Opel op dat eind van het seizoen stopt als hoofdpartner.

Behalve partner van het eerste elftal is het logo van Qurrent ook op het shirt van de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord te zien tot aan de zomer van 2021.

Coach Giovanni van Bronkhorst toonde tijdens de persbijeenkomst hoe het logo op het shirt eruit ziet. Het officiële nieuwe tenue wordt pas tijdens de aanvang van het nieuwe seizoen gepresenteerd.
Feyenoord is verheugd over de samenwerking. Commercieel directeur Mark Koevermans: "We zijn erg blij met Qurrent als nieuwe hoofdpartner. Allereerst omdat we samen door kunnen bouwen aan de toekomst van Feyenoord. Daarnaast vinden we het belangrijk om als club midden in de samenleving te staan. Dat doen we nu al met verschillende sociaal maatschappelijke projecten en daar voegen we nu groene en duurzame projecten aan toe.”

Denis Slieker directeur van Qurrent zegt over de reden van het partnerschap: "We moeten zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Die beweging gaat nog niet snel genoeg. Onze missie is om Nederland te vergroenen. Dat kan alleen als we dat met elkaar doen. Daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking.”
Mededirecteur Richard Klatten vult aan: "We zijn enorm trots dat we de kans krijgen dit avontuur samen met Feyenoord aan te gaan. Feyenoord is een geweldige club met een geweldige achterban. We zijn ervan overtuigd dat het ons samen met Feyenoord gaat lukken Nederland te vergroenen.”

Over de hoogte van het bedrag gemoeid met het partnerschap doen beide partijen geen mededeling.