Heineken nieuwe partner KLM Open

Heineken is dit jaar de nieuwe bierpartner van het KLM Open. Heineken volgt Warsteiner op dat afgelopen jaren sponsor was van het golftoernooi. Het KLM Open vindt dit jaar voor het eerst plaats op The Dutch golfbaan in Spijk.

Het contract met Warsteiner liep dit jaar af. Het Duitse biermerk wilde wel verlengen, maar ook Heineken liet weten te willen instappen. De organisatie liet de keuze uiteindelijk op Heineken vallen. Heineken was van 1991 tot en met 1995 naamgever van de voorloper van het KLM Open: de Heineken Dutch Open.

Het KLM Open, met een prijzengeld van 1,8 miljoen euro, wordt ondersteund door de partners KLM en, als nieuwe partner, ING Private Banking. KLM is voor het dertiende achtereenvolgende jaar titelsponsor van het toernooi. ING Private Banking heeft sinds kort de golfsport breed omarmd, onder meer middels een samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie en is tot en met 2018 partner van het KLM Open. Naast ING Private Banking en Heineken is ook Volvo een nieuwe sponsor van het toernooi als opvolger van BMW. Volvo stelt een Volvo S90 ter beschikking als de prijs voor een hole-in-one op Hole 16.