Heineken en UC3 hebben bekendgemaakt dat het partnership rond de UEFA Women’s Champions League met vijf jaar wordt verlengd, tot het einde van het seizoen 2029/30. De samenwerking onderstreept Heineken’s blijvende inzet voor vrouwensport en de ambitie om via voetbal mensen wereldwijd te verbinden.
Met de verlenging bevestigt Heineken zijn geloof in de kracht en eigenheid van de fancultuur binnen het vrouwenvoetbal – een gemeenschap die draait om inclusiviteit, diversiteit en gedeelde passie.
De fancultuur binnen het vrouwenvoetbal – waar rivalen naast elkaar kunnen zitten en hun passie delen – weerspiegelt de verbondenheid die ook in onze organisatie centraal staat
De nieuwe overeenkomst valt samen met een belangrijke vernieuwing van het toernooi. Vanaf het seizoen 2025/26 wordt de UEFA Women’s Champions League gespeeld in een uitgebreid format met achttien teams. Elke club speelt zes wedstrijden – drie thuis en drie uit – tegen verschillende tegenstanders.
“Wij zijn verheugd dat Heineken zijn sponsoring van de UEFA Women’s Champions League voortzet,” zegt Guy-Laurent Epstein, Co-Managing Director van UC3. “De hernieuwde samenwerking bevestigt de groei en de aantrekkingskracht van het toernooi. Samen willen we het vrouwenvoetbal verder laten groeien en de verbinding met fans wereldwijd versterken.”
Ook Joanna Price, Chief Corporate Affairs Officer bij The HEINEKEN Company, benadrukt de gedeelde waarden: “Bij Heineken ondersteunen we het voetbal al jarenlang met overtuiging. De fancultuur binnen het vrouwenvoetbal – waar rivalen naast elkaar kunnen zitten en hun passie delen – weerspiegelt de verbondenheid die ook in onze organisatie centraal staat. Net zoals het spel mensen op en naast het veld verbindt, geloven wij in het creëren van blijvende verbindingen.”
Het nieuwe seizoen van de UEFA Women’s Champions League start op 7 oktober. De finale vindt in mei 2026 plaats in het Ullevaal Stadion in Oslo.