HERA United, de eerste onafhankelijke Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen, heeft haar eerste strategische partnerships aangekondigd. Booking.com, Nike, SportCity en de VriendenLoterij sluiten zich aan om gezamenlijk de ontwikkeling van vrouwenvoetbal te versnellen en gelijke kansen voor meiden en vrouwen te vergroten, zowel op als naast het veld.
Booking.com tekent een meerjarige overeenkomst als founding partner. Het bedrijf richt zich op het vergroten van de zichtbaarheid en toegankelijkheid van vrouwenvoetbal. “We steunen HERA United graag in hun missie om de sport onder de aandacht te brengen van een breder en diverser publiek,” zegt Natasha ten Cate, Senior Vice President bij Booking.com. “Als bedrijf met Amsterdamse roots zijn we enthousiast om een innovatief, lokaal initiatief te ondersteunen om professionele vrouwensport onder de aandacht te brengen van een breder en diverser publiek in Amsterdam, Nederland en uiteindelijk over de hele wereld.” De samenwerking sluit aan bij de bestaande partnerships van Booking.com met de UEFA Women’s Euro en de WNBA.
Nike wordt de officiële kit supplier voor alle teams van HERA United, van het eerste elftal tot de jeugdopleiding. Retailpartner Voetbalshop.nl verzorgt de distributie richting fans en spelers.
“Bij HERA mag je dromen en het is een droomstart dat wij met ervaren en strategische partners onze ambities mogelijk kunnen maken
SportCity bouwt voort op de eerdere samenwerking met Telstar Vrouwen. Het bedrijf wil met HERA United het belang van mentale én fysieke gezondheid in de topsport onderstrepen. “De samenwerking met HERA United gaat verder dan een sponsorcontract. Het is onze missie om zoveel mogelijk mensen zich beter te laten voelen, zowel fysiek als mentaal. Door dit partnership uit te breiden en te verlengen kunnen we samen met HERA United de lat hoger leggen in het vrouwenvoetbal,” aldus Rohit Gulati van SportCity.
De VriendenLoterij sluit zich aan als maatschappelijk partner van zowel HERA United als de HERA Foundation. “HERA United is opgericht om kansen voor meiden en vrouwen in het voetbal te vergroten. Zowel op topsportniveau als in de breedte met de HERA Foundation. Voor VriendenLoterij een prachtige aanvulling op onze maatschappelijke partnerships in de sport,” zegt Geert Friebel, Head of Marketing & Partnerships.
Algemeen directeur Susan van Geenen benadrukt de gezamenlijke ambitie: “Bij HERA mag je dromen en het is een droomstart dat wij met ervaren en strategische partners onze ambities mogelijk kunnen maken. Samen zetten wij vrouwenvoetbal in de spotlight, maar het rimpeleffect zal hopelijk veel verder rijken. In samenwerking met Arne van den Berg en Kiki Klijn-van Leeuwen Boomkamp van Sponsoringbureau zijn deze fantastische partnerships realiteit geworden.”