Hikvision Europe Official Sponsor Ajax

Het Chinese Hikvision Europe verbindt zich de komende drie seizoenen als Official Sponsor aan Ajax. Hangzhou Hikvision Digital Technology -kortweg Hikvision- tekende hiervoor afgelopen vrijdag een tweeledig partnership. Vanuit de directie van Ajax waren Menno Geelen en Edwin van der Sar aanwezig.

De nieuwe sponsor bouwt met Ajax, zowel in de ArenA als op de Toekomst, aan een innovatieve showcase op het gebied van cameratechnologie. Samen met het Ajax-Performance Team wordt gewerkt aan een baanbrekende registratie van trainingen en voetbalwedstrijden waardoor nog betere analyses gerealiseerd kunnen worden. Daarnaast doet Hikvision een investering in marketingrechten voor een optimale benutting van de associatie met Ajax.

Derek Yangbo, general manager Hikvision Europe: "Hikvision is opgericht in 2001 en telt inmiddels ruim 20.000 medewerkers. Velen daarvan zijn actief in research en development om hoogwaardige cameraproducten te ontwikkelen. Dat Ajax nu ook voor onze producten kiest, maakt ons trots en bevestigt in onze ogen de kwaliteit van de oplossingen die wij leveren. We hebben de afgelopen periode intensief samengewerkt om deze innovatieve ‘camera- case’ te komen. Samen gaan we deze cameraoplossingen onder de aandacht brengen bij nationale en internationale (betaald) voetbalclubs, amateurclubs en andere sportverenigingen. Door de lancering van deze gezamenlijke showcase betreden we een nieuwe markt en ontstaat een nieuwe afzetmarkt in de sportbranche. Ajax staat bekend om zijn innovatieve karakter en we verwachten dat veel clubs en bonden deze innovatie op korte termijn gaan omarmen.”

Menno Geelen, commercieel directeur AFC Ajax: "Wij zijn al enige tijd met Hikvision in contact en hebben hen leren kennen als een gedegen organisatie met verstand van zaken. Ze zijn de meest toonaangevende speler op het gebied van camerabewaking. Hun nieuwste producten sluiten aan op ons innovatieve karakter. Het zal de begeleidingsteams van Ajax 1 en onze jeugd van extra informatie voorzien op het gebied van analyse. Wij zijn trots dat we als Ajax opnieuw een Aziatische sponsor aan ons weten te binden en kijken dan ook uit naar de nationale en internationale samenwerking met Hikvision.”