ING langer hoofdsponsor KNVB

ING heeft het lopende contract als hoofdsponsor van de KNVB opengebroken en verlengd tot en met 2022.

Als hoofdsponsor van de KNVB ondersteunt ING Oranje, het Nederlands amateurvoetbal, G-voetbal, meisjesvoetbal en de Oranje-leeuwinnen. ING zal ook de contracten als hoofdsponsor van 145 amateurclubs met drie jaar verlengen. ING is ook voornemens de contracten met de 330 subsponsor clubs te verlengen.

"De KNVB is blij met en trots op de verlenging van het sponsorcontract met ING. Een sponsor die weet wat er leeft in de maatschappij en bij amateurverenigingen en die de KNVB ondersteunt om de sport en clubs vooruit te helpen", aldus Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal.

ING steunt het totale Nederlandse voetbal. Nick Jue, CEO ING Nederland: "De samenwerking draait om heel veel meer dan het Nederlands elftal en de overige selectieteams. Net als de KNVB is ING betrokken bij de maatschappij. Daarom hebben we als sponsor de ambitie het totale Nederlandse voetbal vooruit te helpen. We ondersteunen 475 amateurverenigingen verspreid door heel Nederland waarvan 145 als hoofdsponsor. Dat blijven we doen. Daarom zullen we de contracten met deze verenigingen na afloop van de huidige sponsorperiode met drie jaar verlengen tot 2020. We gaan daarnaast verenigingen die dat willen, faciliteren en professionaliseren. Met concrete tips om clubs financieel gezond te houden of te maken. Maar ook met ledenwerving, vrijwilligersbeleid en accommodatiezaken. De afgelopen jaren hebben we geleerd dat de KNVB en ING samen het verschil maken voor clubs en het voetbal. Met onze sponsoring en onze betrokkenheid dragen we daar aan bij.”

ING is al sinds 1996 trouwe sponsor van de KNVB én van het Nederlands elftal. Sinds 1 januari 2010 is ING bovendien hoofdsponsor en shirtsponsor van zowel het Nederlands elftal als alle vertegenwoordigende elftallen.
Met het meest omvangrijke sponsorprogramma in de geschiedenis van het amateurvoetbal heeft ING in 2014 samen met de KNVB bovendien een aanzienlijke impuls gegeven aan het amateurvoetbal. 475 verenigingen in Nederland zijn een driejarige samenwerking aangegaan met ING als hoofd- of subsponsor.Met onder meer vernieuwende concepten zoals het Welpenvoetbalprogramma, waarin kinderen van 4 – 6 jaar spelenderwijs kennismaken met voetbal, en ‘Crowdfunding voor amateurverenigingen’, waarmee clubs worden geholpen zelf meer inkomsten te genereren.

ING juicht de organisatie van het EK Vrouwenvoetbal in 2017 toe en zal samen met de KNVB verschillende activiteiten opzetten ter verdere promotie van het vrouwenvoetbal.
In het komende nummer van Sponsorreport uitgebreid aandacht voor de vernieuwde samenwerking tussen ING en KNVB.