De Tulp Hoofdklasse heeft een nieuw partnership afgesloten met sportretailer Jumbo Sports. Het gaat om een samenwerking van drie jaar, tot en met de Olympische Spelen van 2028. Met deze overeenkomst wil de competitie verder professionaliseren en haar positie als een van de sterkste hockeycompetities ter wereld verstevigen.
Jumbo Sports is gespecialiseerd in hockey, golf en wintersport en heeft elf winkels verspreid door Nederland. Volgens Commercieel Directeur Willem Broekhuijse sluit het partnership goed aan bij de positionering van de retailer: “Met dit partnership verbinden we het allerbeste van twee werelden: topsport en topuitrusting. De Tulp Hoofdklasse staat voor dynamiek, kwaliteit en passie, waarden die perfect aansluiten bij Jumbo Sports. Ons specialisme in hockeyproducten maakt dat wij dé destination store zijn voor iedere hockeyer, van talent tot international. Door onze expertise en ons complete aanbod tillen we samen de hockeybeleving naar een nieuw niveau. Daarbij draait het voor ons om meer dan alleen producten. Wij willen mensen in beweging brengen en de sport toegankelijk maken voor iedereen.”
Ook de Tulp Hoofdklasse ziet het als een logische stap. Directeur Rob Almering (HHcv): “Als HHcv hebben we het afgelopen jaar hard gewerkt aan de positionering van de Tulp Hoofdklasse. Dat een partij als Jumbo Sports zich nu, naast Tulp Keukens, aan ons verbindt, is een bevestiging dat we op de goede weg zijn. Met dit partnership kunnen we samen een stap vooruitzetten.”
Jumbo Sports krijgt zichtbaarheid op en rond het veld en via de online kanalen van de Tulp Hoofdklasse. Een opvallend element in de samenwerking is de officiële wedstrijdbal, die tijdens iedere speelronde door Jumbo Sports wordt gepresenteerd. Daarmee wordt de retailer zichtbaar voor zowel fans langs de lijn als de bredere hockeycommunity online.
De driejarige overeenkomst benadrukt de inzet van beide partijen op duurzame groei richting 2028. Zowel Jumbo Sports als de Tulp Hoofdklasse willen in de komende jaren verder bouwen aan innovatie en een sterkere beleving voor spelers en fans.
Foto v.l.n.r.: Mirco Pruyser (Partner en CEO Goalden), Rob Almering (HHcv) en Willem Broekhuijse (Commercial Director Jumbo Sports)