Kia nieuwe Official Partner van UEFA Europa League

Kia is de nieuwe Official Partner van de UEFA Europa League. De samenwerking is vandaag officieel beklonken. Het driejarige sponsorschap gaat in vanaf seizoen 2018/2019 en loopt tot en met de UEFA Europa League-finale in 2021.

Met de aangepaste samenwerking tussen Kia en UEFA wordt het druk aan het UEFA-automotivefront. Onlangs werd Volkswagen aangekondigd als de opvolger van Hyundai-Kia als partner van UEFA voor de wedstrijden van de nationale teams. Nissan is partner van de UEFA Champions League.

De UEFA Europa League is ’s werelds grootste profvoetbalcompetitie met clubs uit 54 Europese landen en een wereldwijd TV-publiek van ruim 980 miljoen mensen. Als Official Partner levert Kia een vloot van negentig voertuigen aan de UEFA (Union of European Football Associations) voor de UEFA Europa League-finales in 2019, 2020 en 2021. De verschillende Kia-modellen worden ingezet voor het vervoer van teams, officials, gedelegeerden en vips.
Daarnaast organiseren Kia en de UEFA voor het eerst de UEFA Europa League ‘Trophy Tour’, waarbij fans over de hele wereld de kans krijgen om de iconische toernooibekers te aanschouwen en topvoetballers in levenden lijve te ontmoeten. Kia nodigt ook jonge voetbalfans uit om Official Match Ball Carrier te worden. Dit zijn de jongens of meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter.

"We zijn zeer verheugd om de samenwerking met de UEFA voort te zetten; een samenwerking waarin we de waarden, toewijding en passie voor de voetbalsport delen”, zegt Tae Hyun (Thomas) Oh, Executive Vice President en Chief Operation Officer bij Kia Motors Corporation. "Deze samenwerking geeft ons de kans om de merkbekendheid van Kia wereldwijd te vergroten, terwijl we in contact komen met een wereldwijde groep voetbalfans. De UEFA Europa League is een van de meest competitieve voetbaltoernooien en biedt het merk een schitterend platform waarmee we in contact komen met bestaande Kia-klanten en potentiële kopers over de hele wereld.”

Guy-Laurent Epstein, Marketing Director van UEFA Events SA: "We hebben al een sterke relatie met Kia en kijken ernaar uit om onze samenwerking te intensiveren binnen de UEFA Europa League. We werken samen om de betrokkenheid van fans in Europa en daarbuiten verder te vergroten en zijn verheugd om de eerste wereldwijde Trophy Tour te organiseren. Met een merk als Kia in ons partnerprogramma zien we de UEFA Europa League nog verder groeien en kijken we uit naar een spannende, driejarige samenwerking."