Lidl sponsort WK handbal voor vrouwen 2025

Lidl is partner van het WK handbal voor vrouwen in Nederland en Duitsland, dat op 26 november van start gaat. Hiermee zet Lidl zich in voor vrouwensport en gendergelijkheid: als ondertekenaar van de Women’s Empowerment Principles en lid van het UN Global Compact maakt Lidl vrouwelijke sportprestaties zichtbaarder, inspireert vrouwen en meisjes wereldwijd en stimuleert gelijke kansen in sport.

Tijdens het toernooi benadrukt Lidl het belang van bewuste voeding door spelers, officials, scheidsrechters en vrijwilligers te voorzien van vers fruit. Om zo de verbinding tussen sport, beweging en gezonde voeding te versterken.

Lidl en Tess Lieder inspireren jonge meiden

Lidl Nederland lanceert tijdens het WK handbal een nieuwe campagne: Let’s Grow. Lidl Nederland wil samen met voormalig top-handbalster Tess Liederjonge meiden inspireren om te (blijven) sporten. Ook wordt in de campagne een gezonde en actieve levensstijl gepromoot. Een mini-documentaire met Tess Lieder vormt het hart van de campagne en wordt volgende week gelanceerd.

“Net als voeding is sport essentieel voor een gezonde generatie,” zegt Remy Legue, head of brand Lidl Nederland. “Met ons partnerschap bij het WK Handbal en de campagne Let’s Grow willen we laten zien dat Lidl niet alleen in de supermarkt, maar ook in de sportarena bijdraagt aan gezondheid, vitaliteit en gelijke kansen.”

Helft sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen

Recent onderzoek laat zien dat bijna de helft van de sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen. Een zorgelijke trend die mede voor Lidl Nederland aanleiding is om in samenwerking met Lieder sportparticipatie te stimuleren. “Sport heeft me zoveel gegeven: zelfstandigheid, discipline en geloof in mezelf. Dat gun ik iedereen,” aldus Lieder.

Een gezonde generatie door sport en voeding

Als partner van het WK Handbal benadrukt Lidl dat sport en bewuste voeding samen bijdragen aan een gezonde generatie. Lidl zet zich in om gezonde en duurzame voeding betaalbaar en toegankelijk te maken voor iedereen, met een breed assortiment groente, fruit en plantaardige producten. Tegen 2030 wil Lidl het aandeel plantaardige voeding met 20 procent vergroten in alle 31 landen waar Lidl supermarkten heeft.