Mirpuri Foundation sponsort zesde boot Volvo Ocean Race

De Portugese Mirpuri Foundation en de Ocean Family Foundation worden de sponsor van de zesde deelnemer aan de Volvo Ocean Race van 2017-2018. De boot staat in het teken van de missie ‘Turn the Tide on Plastic’ om aandacht te geven aan de vervuiling van de oceanen met plastic.

De Mirpuri Foundation wilde eigenlijk pas aan de race in 2020 deelnemen maar heeft zijn inschrijving nu een editie vervroegd.
De Britse zeilster Dee Caffari wordt de schipper van de boot. Caffari was in de vorige editie lid van Team SCA. Caffari’s ambitie is om een internationale bemanning te krijgen met de helft vrouwen en waarvan de meerderheid onder de 30 jaar is.

De Mirpuri Foundation is een non-profit organisatie opgezet door de Portugese ondernemer en filantropist Paulo Mirpuri met als doel de wereld beter te maken voor toekomstige generaties, waaronder awareness creëren rondom het probleem van de vervuiling van de oceanen. Ook wil men een legacy bouwen met betrekking tot Portugals maritieme geschiedenis.

Naast de Mirpuri Foundation is het doel van de Ocean Family Foundation awareness te genereren over de effecten van vervuiling, het belang van biodiversiteit en het behoud van de oceanen door het bestrijden van de plastic soep.De Turn the Tide on Plastic-boot versterkt de duurzaamheidsfocus van de Volvo Ocean Race in de komende editie. De andere teams zijn tot dusver Team AkzoNobel, Dongfeng Race Team, MAPFRE, Vestas 11th Hour Racing en Team Sun Hung Kai/Scallywag.