N.E.C. Nijmegen en GX Software verlengen hun samenwerking en zetten daarmee een volgende stap in hun gezamenlijke digitale strategie. Sinds 2017 is GX partner van de club, waarmee het bedrijf inmiddels de langstzittende shirtsponsor is.
GX, gevestigd in Nijmegen, ondersteunt N.E.C. met technologische oplossingen die gericht zijn op data en content. Onder het partnership zijn de digitale kanalen van de club verder doorontwikkeld, met onder meer een vernieuwde app en website. Het doel is de fanbeleving te vergroten en communicatie nog persoonlijker en relevanter te maken.
Willem Rossieau, CEO van GX, ziet de verlenging als een logisch vervolg: “Al jarenlang zien wij N.E.C. groeien - sportief, digitaal én maatschappelijk - en het is inspirerend om daar als strategisch partner aan bij te dragen. N.E.C. laat zien hoe data en digitalisering het verschil kunnen maken in het versterken van de fanbeleving. Tegelijkertijd speelt de club een belangrijke rol in de regio en brengt het mensen samen. Wij zijn dankbaar dat we hierin mogen meebouwen en kijken vol vertrouwen uit naar de volgende stappen in ons partnerschap.”
Ook N.E.C. benadrukt de waarde van de samenwerking. Robin Faber, commercieel manager van de club: “Sinds 2017 prijkt GX op het N.E.C.-tenue en is daarmee onze langstzittende partner op het shirt - een samenwerking die de komende jaren richting een bijzonder tienjarig jubileum gaat. In de afgelopen drie jaar hebben we onze app en website doorontwikkeld, volledig afgestemd op onze ambities op het gebied van data en fanbeleving. De komende periode bouwen we verder aan een toekomstgerichte content- en datastrategie om onze achterban nog persoonlijker en relevanter te bereiken.”
Met de verlenging onderstrepen N.E.C. en GX hun ambitie om gezamenlijk verder te investeren in digitale innovatie en de binding met supporters en regio te versterken.
Foto: v.l.n.r.: Chris Jakobs (Manager Partnerships N.E.C.), Willem Rossieau (CEO GX) en Robin Faber (Commercieel manager N.E.C.)