Nationale-Nederlanden en Atletiekunie helpen hardlopers

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie gaan samenwerken op het platform hardlopen.nl om hardlopers te helpen hun persoonlijke doel te bereiken.

"Deze nieuwe samenwerking met Nationale-Nederlanden is van groot belang voor ons om hardlopers nog beter te helpen”, aldus Joëlle Staps, ad interim directeur van de Atletiekunie, die samen met Arko Sports Media het platform ontwikkelde. "Als Atletiekunie is het ons doel om zoveel mogelijk hardlopers te inspireren en begeleiden met een gepersonaliseerd en relevant aanbod. Ik geloof dat we daar samen een belangrijke bijdrage aan kunnen leveren. Nationale-Nederlanden wil supporter van alle hardlopers zijn en lopers helpen met het bereiken van hun persoonlijke hardloopdoel. Deze nieuwe samenwerking versterkt het doel van beiden en dat gaan we de komende maanden zichtbaar maken op hardlopen.nl.”

Het platform biedt nieuws en inspiratie om je persoonlijke hardloopdoel te bereiken. Ook worden kosteloos trainingsschema’s voor het bereiken van afstanden van 3 tot 21 km aangeboden en kunnen hardlopers zich aanmelden voor de nieuwsbrief met tips. Het platform is daarnaast gekoppeld aan de hardlopen.nl app. De app biedt diverse functionaliteiten, zoals een Audio Coach naar keuze, het bijhouden van prestaties en het terugkijken van gelopen routes. Op een persoonlijke pagina kunnen lopers bijhouden aan welke evenementen ze deelnemen wat de hardloopdoelen zijn en hoe de trainingen verlopen. Daarnaast is er de mogelijkheid op 1 op 1 advies van een expert op het gebied van voeding, training en gezondheid.

Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, is in 2014 gestart met sponsoractiviteiten in de hardloopsport. Inmiddels is ze de trotse sponsor van tientallen hardloopevenementen in Europa en Japan, waaronder de NN Rotterdam Marathon en NN CPC Loop Den Haag. De sponsoractiviteiten zijn erop gericht om mensen te helpen bij het behalen van hun sportieve doelen. Dit gebeurt onder andere door vernieuwende activaties te ontwikkelen zoals de hardloopsupporter, het juichmoment of het platform renmee.nl.

"Met deze activiteiten willen we lopers stimuleren hun doel te behalen of te vieren dat hun doel is behaald. Samen met de Atletiekunie kunnen we nu nog meer hardlopers bereiken en helpen bij het halen van hun persoonlijke hardloopdoel” aldus Remco Barbier, Manager Branding van NN Group.