Nieuwe supportersactie Asito voor 'Gouden Tickets'

Asito heeft een nieuwe supportersactie opgezet rondom de hoofdsponsoring van Heracles Almelo. Het hele jaar door kunnen supporters ‘Gouden Tickets’ verdienen voor een exclusieve barbecue met de spelers en staf van de club.

"Asito is een wat a-typische Eredivisie-sponsor”, zegt Sander Haas, Manager PR & communicatie bij Asito. "We zijn geen consumentenmerk, dus we hoeven geen stroom, verzekeringen, vakanties of abonnementen te verkopen aan de fans in het stadion. Natuurlijk zitten onze klanten daar ook, maar minder massaal. Er zijn wel meer business-to-business sponsoren in de Eredivisie, maar wat ons verhaal anders maakt is dat onze potentiële medewerker in het stadion zit. Mede daarom besteden wij veel aandacht aan de fans.”

Asito heeft ook dit jaar weer een supportersactie op poten gezet, die dit keer gebaseerd is op het bekende boek van Roald Dahl Sjakie en de Chocoladefabriek. Haas: "Als jongetje (en eigenlijk nog steeds wel) leek het me geweldig om zo'n Gouden Ticket te vinden waarmee je naar de chocoladefabriek mag. Dat magische gevoel hebben we omgezet naar onze actie: Grill'n & Chill'n (het liefst een beetje op z'n Twents uitgesproken). We organiseren dit seizoen twee barbecues waar telkens 50 fans met de spelers en staf een gezellige avond beleven. Eén op één met je favoriete speler. Samen een balletje trappen, beetje ouwehoeren, lekker eten. Net alsof je thuis met je vrienden bent, maar dan met je idolen.”

Gedurende het hele seizoen kunnen supporters tickets winnen, verdienen of simpelweg vinden voor deze exclusieve bijeenkomst. Ieder ticket wordt op een andere manier uitgegeven. En niemand weet precies hoe, waar en wanneer. Het eerste ticket is weggegeven bij de lancering van Grill'n & Chill'n. Daar moesten mensen een foto van de Open Dag maken en deze delen via Social Media. Het volgende ticket wordt weggegeven bij de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen. Hoe? Dat is nog even een verrassing. Soms moeten de fans er iets voor doen, en misschien heb je ook wel geluk en vindt men er een aan de binnenkant van de deur van het toilet dat net door Asito is schoongemaakt. "Het moet een spannende zoektocht worden die het hele seizoen aanhoudt”, zegt Haas. "Met als uiteindelijk doel om positieve emotie te verbinden aan ons merk en Asito te positioneren als leuk bedrijf waar je graag zou willen werken.”