Nissan verlengt UEFA Champions League Partnership

Nissan heeft zijn partnership met UEFA en de UEFA Champions League met drie jaar verlengd tot en met 2021. De overeenkomst heeft ook betrekking op de UEFA Super Cup in 2018, 2019 en 2020.

Nissan werd partner van UEFA in 2014. Als onderdeel van de nieuwe, bredere samenwerking zal Nissan de UEFA Champions League Trophy Tour inzetten. De bestaande digitale promotie ‘Goal of the Week’, waarbij fans wekelijks op hun favoriete goal kunnen stemmen, wordt verder ondersteund. Nissan zal ook het wagenpark blijven leveren als onderdeel van de hospitality-beleving rondom de wedstrijden.

Guy-Laurent Epstein, UEFA events SA marketing director: ‘Na een succesvolle samenwerking in de eerste drie jaar zetten we het partnership met Nissan graag voort. Nissan is een gewaardeerd lid van onze sponsorfamilie en draagt bij aan de wereldwijde promotie van de competitie. Elk jaar wint de UEFA Champions League aan populariteit en maken we een breed publiek enthousiast.’

Roel de Vries, corporate vice president en global head of marketing: ‘Innovation that excites. Dat is waar Nissan voor staat en wat voelbaar is in alles wat we doen. Daarom kiezen we voor verdere samenwerking met het meest sensationele jaarlijkse sportevenement dat er is. Het is fantastisch dat we opnieuw drie jaar samenwerken en daarmee de sensatie van topvoetbal bij een groot publiek brengen.”

Nissan is het tweede bedrijf dat tekent voor de komende periode van drie jaar. Ook Heineken is komende jaren al partner van de UEFA Champions League.