Outdoormerk Rab nieuwe partner NKBV

Vanaf 1 januari 2019 is Rab de nieuwe partner van de NKBV. Het Britse outdoormerk vervangt daarmee The North Face met wie de samenwerking per die datum afloopt.

NKBV-directeur Robin Baks is blij met deze partnerovereenkomst. “Rab is een mooi merk en sluit goed aan bij onze achterban. Dit komt ook mooi terug in de pay-off van Rab: ‘The Mountain People’. Met deze samenwerking zullen wij de ontwikkeling van de bergsport in Nederland verder gaan vormgeven. Daarnaast draagt dit partnership bij aan de professionele uitstraling van onze vereniging. Rab voorziet onder andere de leden van het Nederlands sportklimteam, het Nederlands ijsklimteam en de NKBV Expeditie Academie van een nieuwe uitrusting.”

Rab is geen onbekende van de NKBV. Al bijna dertig jaar sieren advertenties van Rab en zustermerk Lowe Alpine de achterpagina van het bergsportmagazine van de NKBV en zijn voorgangers. “Een mooie partner”, vindt ook Gerard Ritter, directeur van Equip Benelux, dat beide merken in ons land vertegenwoordigt. “We richten ons op dezelfde doelgroep en zien goede mogelijkheden om Rab nog bekender te maken bij de Nederlandse bergliefhebbers. De NKBV is de autoriteit op het gebied van de bergsport en daar verbinden wij graag onze naam aan. We zijn er trots op dat we met deze samenwerking bijdragen aan de realisatie van de ambities van de NKBV.”

De Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging verbindt mensen met een passie voor bergwandelen, alpinisme en sportklimmen. Het voorlichten van haar 64.000 leden, maar ook niet-leden, om de klim- en bergsportactiviteiten op een veilige manier te beoefenen en te beleven, is een van de belangrijkste taken van de NKBV. Daarnaast is de NKBV als sportklimbond verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de klimsport in Nederland.

Op de foto v.l.n.r. Joachim Driessen (voorzitter NKBV), Gerard Ritter (directeur Equip Benelux B.V.) en Andy Schimeck (directeur Equip Outdoor Technologies UK)