Plus en Eredivisie CV lanceren landelijke spaaractie Cluppies

Met de introductie van 'Cluppies' brengen Eredivisie CV en Official Partner Plus een nieuwe landelijke spaaractie naar de supermarkt. Het is de eerste spaaractie die volledig in het teken staat van de VriendenLoterij Eredivisie.

Vanaf 3 september 2025 ontvangen klanten bij Plus bij elke € 15 aan boodschappen een Cluppie: een tinnen munt met in reliëf het logo van een van de 18 Eredivisieclubs. Naast deze reeks zijn er tien extra munten uitgegeven. Lokale Plus-supermarkten die verbonden zijn aan een amateurvereniging hebben bovendien de mogelijkheid om een speciale munt van die club beschikbaar te stellen.

De munten kunnen worden verzameld in een speciaal album. Dit album biedt niet alleen ruimte om de Cluppies te bewaren, maar bevat ook spelvormen zoals 'flippen' en 'mikken'. De actie loopt tot en met 7 oktober 2025.

Partnership Plus en Eredivisie CV

Het partnership tussen Plus en Eredivisie CV start met ingang van het seizoen 2025/26 en heeft een looptijd van minimaal vier jaar. De spaaractie vormt de eerste gezamenlijke consumentenactivatie. Clubs en Eredivisie CV hadden de wens uitgesproken om hun aanwezigheid in huishoudens en op de winkelvloer te vergroten. Met Cluppies wordt hieraan concreet invulling gegeven.

Het partnership koppelt de landelijke zichtbaarheid van de VriendenLoterij Eredivisie aan de lokale verankering van Plus-supermarkten. Daarmee wordt de verbinding gelegd tussen supporters, hun favoriete clubs en het dagelijks boodschappen doen.