Robey nieuwe kledingsponsor FC Groningen

FC Groningen heeft met Robey Sportswear een partnership voor vier jaar gesloten. De overeenkomst met de nieuwe officiële sportkledingpartner van FC Groningen gaat in vanaf de start van het seizoen 2021/2022. Het is de derde keer in de geschiedenis van de club dat Robey zich aan FC Groningen verbindt.

Robey was eerder tussen 1982 en 1985 en in de periode van 2015 tot en met 2017 officieel sportkledingpartner van FC Groningen. De club speelde de gewonnen bekerfinale van 3 mei 2015 ook in het shirt van het Rotterdamse kledingmerk. Het komende jubileumseizoen 2021/2022, waarin FC Groningen haar vijftigjarig bestaan viert, keert Robey terug bij de FC. Robey zal zorgdragen voor de wedstrijd- en trainingskleding van zowel het eerste elftal als alle teams binnen de opleiding van de club.

Naast het leveren van kleding van hoogwaardige kwaliteit gaat Robey een creatieve samenwerking met de club aan wat betreft een casual FC Groningen kledinglijn. Daarnaast ondersteunt Robey FC Groningen in de maatschappelijke ambitie om bewegingsarmoede in het achterland van de club op te lossen. Zo zal Robey bijdragen aan activiteiten rondom het FC Groningen Amateurconvenant en tijdens de ‘meer en beter bewegen-activiteiten’ van de FC Groningen Scholentour.

“Met Robey hebben we een sportkledingpartner aan ons weten te binden die op de eerste plaats hoogwaardige kwaliteit kleding waarborgt voor onze eerste selectie en Opleiding,” aldus manager partnerships Bastiaan Fehrman van FC Groningen. “Daarnaast zijn we zeer blij met de toewijding van Robey aan andere projecten binnen onze club, die in relatie staan tot ons beleidsplan ‘Samen naar de Grote Markt’. Hiermee ondersteunt Robey onze ambities, bijvoorbeeld op maatschappelijk vlak.”

Robey wil door het partnership met FC Groningen haar naamsbekendheid versterken en beter zichtbaar zijn binnen het straatbeeld in Noord-Nederland. Fehrman: “Het is mooi dat Robey kansen ziet om met FC Groningen te groeien. We gaan op een creatieve manier FC Groningen en Robey veel meer in het straatbeeld zien, dit door mooie uitwerkingen van sportieve kledinglijnen, maar ook door middel van de retailpartners van Robey. Tijdens onze gesprekken is duidelijk geworden dat Robey gaat bijdragen aan het realiseren van onze groeiambities, waardoor we met veel vertrouwen deze mooie samenwerking zijn aangegaan.”

De nieuwe samenwerking tussen FC Groningen en Robey Sportswear roept ook bij de sportkledingpartner nostalgische gevoelens op. “Oude liefde roest niet, zo ook niet de liefde tussen FC Groningen en Robey. Een liefde met zoveel mooie herinneringen kan nooit over gaan. Daarom zijn we blij om vanaf volgend seizoen de Trots van het Noorden weer in ons hart te kunnen sluiten,” aldus Ferenc van der Vlies van Robey Sportswear.

Met de komst van Robey neemt FC Groningen na vier seizoenen afscheid van PUMA als kledingsponsor. De Trots van het Noorden wil PUMA hartelijk danken voor de goede samenwerking gedurende de afgelopen vier jaar.