Scholten Awater stopt als hoofdsponsor N.E.C.

Scholten Awater stopt aan het eind van dit seizoen als hoofdsponsor van N.E.C. Beide partijen hebben na een goede evaluatie vastgesteld dat de gezamenlijke doelstellingen van het hoofdsponsorschap na vier jaar bereikt zijn.

Dé IT-hardware dienstverlener voor Nederland blijft wel verbonden aan de club. In welke vorm het partnerschap blijft bestaan, wordt later bepaald.

Scholten Awater prijkt sinds augustus 2012 op het shirt van N.E.C. en heeft in deze periode de sportieve ups-and-downs van de club van dichtbij meegemaakt. Van degradatie uit de Eredivisie tot aan het kampioenschap in de Jupiler League en natuurlijk de succesvolle rentree dit seizoen. Na vier jaar intensief samenwerken maakt Scholten Awater ruimte voor een nieuwe hoofdsponsor.

Bart van Ingen, algemeen directeur van N.E.C.: "Scholten Awater is voor ons altijd een voorbeeldpartner geweest. Een Nijmeegse organisatie die de club in goede en slechte tijden is blijven steunen. De samenwerking gaat veel verder dan alleen shirtreclame. We hebben van het begin af aan gewerkt met concrete sales- en marketingdoelstellingen en met een plan van aanpak. Het is altijd een gezamenlijke onderneming geweest om zo waarde voor elkaar te creëren. Niet alleen financieel, maar zeker ook maatschappelijk.We hebben gezamenlijk een prachtige ‘business case’ ontwikkeld waar de opvolgers van Scholten Awater ook veel plezier aan gaan beleven. Door deze tijdige beslissing, kunnen wij ons de komende maanden richten op het zoeken vaneen nieuwe hoofdsponsor.”

Luuk Slaats, commercieel directeur van Scholten Awater: "Als hoofdsponsor zijn we zeer tevreden over de realisatie van onze business doelen in relatie tot het hoofdsponsorschap van N.E.C.. Als één van de langstzittende hoofdsponsors van N.E.C. is voor ons na dit seizoen de tijd aangebroken om ruimte te maken voor een nieuwe hoofdsponsor. We hebben de afgelopen vier jaar de samenwerking als zeer positief ervaren en hebben er daarom ook voor gekozen om ons vertrek als hoofdsponsor in een vroegtijdig stadium te bespreken, waardoor N.E.C. de tijd heeft om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Om de positieve samenwerking van de afgelopen jaren een passend vervolg te geven, blijven we verbonden aan N.E.C.”