Start TeamNL campagne ‘Zo doen we dat '

NOC*NSF is deze week gestart met een nieuwe TeamNL-mediacampagne om meer bekendheid te geven aan TeamNL. In de campagne kan iedereen zien hoe de Nederlandse topsporters tot grootse prestaties komen. De campagne, getiteld 'Zo doen we dat', zet alle inspirerende en persoonlijke verhalen van de sporters meer kracht bij en bereikt een nog breder publiek.

Cheryl Maas, Olympisch snowboardster: "De commercial is echt een coole en krachtige clip geworden. Gaaf dat ze ook beelden van mij erin verwerkt hebben. Samen met andere TeamNL-sporters kan ik zo laten zien waar TeamNL voor staat. Ik wil de hele wereld laten zien hoe prachtig mijn sport is. Ik geniet er zelf enorm van, ben blij met mijn sportleven. Door dat te delen hoop ik de rest van Nederland mee te laten genieten en te inspireren om ook elke dag het beste uit zichzelf te halen.”

Thomas van Schaik, manager Marketing, Content en Sponsoring bij NOC*NSF: "Met deze campagne gaan we in 2018 de volle breedte van TeamNL laten zien; van atletiek tot zwemmen. Het hele jaar door meten Nederlandse sporters zich met de absolute wereldtop. We doen dat op onze eigen manier. Ambitieus, samen, eigenzinnig misschien. Maar we zijn trots op de onze sporters &n alle oranje gekleurde supporters. Dat willen we met deze campagne graag uitdragen. Samen zijn we TeamNL, en zo doen we dat.”

Geoff Coyle, Managing Partner bij TBWA\\UNITED: "Als mediapartner van NOC*NSF zijn we heel trots dat we een nieuw hoofdstuk aan het verhaal van TeamNL mogen toevoegen. 'Zo doen we dat' is een ode aan de sporters van TeamNL en probeert het hele land te inspireren en achter onze topsporters te krijgen. Daarom hoor je in film en radio de stem van de rapper Winne, die de toch al krachtige woorden nog een extra zet meegeeft."

TeamNL is de overkoepelende naam van het sportteam dat Nederland 365 dagen per jaar vertegenwoordigt op internationaal topniveau. "TeamNL bestaat uit gewone mensen, net als jij en ik, die uitzonderlijke prestaties leveren,” licht Van Schaik de pay-off ‘Zo doen we dat’ toe. "Die hebben we te danken aan onze Hollandse ‘niet kletsen, maar poetsen’-mentaliteit. Elke dag weer. We doen de dingen op onze eigen manier. En daar zijn we best trots op. Niet snel onder de indruk zijn. Lekker gewoon blijven en uitzonderlijke prestaties nastreven. Maar als we met elkaar op de banken staan voor TeamNL, dan zijn we niet meer zo nuchter. Dan gaan we los. Laat dat maar aan onze fans over. Zo doen we dat.

Multimediale campagne

De multimediale campagne, ontwikkeld door TBWA\\UNITED en met steun van TeamNL partners Nederlandse Loterij, HEINEKEN, Rabobank en KPN is zichtbaar in de vorm van een radiocommercial, online bannering, een tv-commercial en outdoor reclame. Via social media wordt ook volop aandacht gegeven aan de campagne.
Vanaf vandaag hangt er een enorm billboard langs snelwegen met handbalster Nycke Groot, die de komende weken met TeamNL op het WK handbal actief is. Elke maand staat er via outdoor reclame een andere sport van TeamNL centraal. De campagne van TeamNL wordt verspreid door mediapartners SBS (tv), Talpa (radio), Interbest en Exterion (outdoor).

TeamNL wordt ondersteund door het Nederlands bedrijfsleven, Nederlandse Loterij, HEINEKEN, Rabobank en KPN zijn Partners. Daarnaast zijn kledingmerk FILA, automerk en IOC sponsor Toyota en Zilveren Kruis suppliers van TeamNL.