Team Sunweb wordt volgend jaar Team DSM

DSM heeft zijn samenwerking met Team Sunweb uitgebreid waarbij het voedings- en biotechnologiebedrijf hoofdsponsor en naamgever wordt van het wielerteam dat verder gaat als Team DSM. DSM heeft zich voor vier jaar als hoofdsponsor aan het team verbonden.

Sunweb was sinds 2017 hoofdsponsor van de ploeg. In 2018 verlengde de reisorganisatie het contract nog voor 'onbepaalde tijd'. Maar door de onzekere tijden in de reisbranche dit jaar, als gevolg van het coronavirus, moest de ploeg gaan uitkijken naar een andere hoofdsponsor. DSM is al sinds 2015 aan de ploeg verbonden.

DSM’s strategische overwegingen om hoofdsponsor te worden van het UCI WorldTour-team is om een grotere maatschappelijke betrokkenheid te realiseren op het gebied van een gezonde wereld en zijn bevolking, in lijn van de purpose van het bedrijf.

Voortbouwend op het bestaande innovatieve partnership met DSM zal Team DSM doorgaan met de missie 'Keep Challenging’. DSM gaat zowel het mannen-, vrouwen- als het developmentteam ondersteunen.

Team DSM heeft verder aangekondigd dat Volvo de nieuwe automotivepartner wordt en vakantiebeoordelingssite Zoover een nieuwe partner. De ploeg gaat vanaf komend seizoen rijden op het fietsenmerk SCOTT bikes.

Sunweb blijft partner

Sunweb stopt als hoofdsponsor van wielerploeg ‘Team Sunweb’ maar blijft wel partner bij de ploeg. "Het jaar 2020 werd onverwachts een kantelpunt", laat de reisorganisatie weten. "COVID-19 veranderde de wereld en raakte de reisindustrie hard. Om de toekomst veilig te stellen en de ambitie van toonaangevende ‘digital holiday expert’ te realiseren, gaat Sunweb Group zich volledig focussen op haar klanten, partners en medewerkers. Daarom heeft de organisatie helaas moeten besluiten om na 2020 niet meer de rol van hoofdsponsor te vervullen en zal de ploeg vanaf het nieuwe jaar geen Team Sunweb meer heten. Sunweb Group blijft echter wel een partner van de wielerploeg en blijft meebouwen aan de ambities van de ploeg."

Tijdens de rustdag in Andorra van de Tour de France in 2016 kondigde Sunweb haar nieuwe rol aan als hoofdsponsor van het team met een ambitieus doel. Onder het motto ‘2.000 Tage zur Spitze' wilde de reisorganisatie binnen 2.000 dagen een nieuwe generatie jonge renners naar het hoogste niveau van het profwielrennen brengen. Team Sunweb is daarin geslaagd. Het laatste seizoen was gevuld met hoogtepunten van vele renners, die dankzij het ontwikkelingsprogramma zijn doorgegroeid naar het WorldTour-programma. Team Sunweb zorgde afgelopen jaar voor veel mooie momenten in de Tour de France. Ook het damesteam was zeer succesvol met het dubbele podium in de Giro d’Italia.

Tim van den Bergh, International Director Brand & Communication bij Sunweb Group: “Het goede nieuws is dat het team hun reis kan voortzetten dankzij een strategische samenwerking met Koninklijke DSM. Sunweb Group blijft ook betrokken bij de wielerploeg. Zo kijken we bijvoorbeeld naar de mogelijkheid om met hun support de fietsvakanties weer opnieuw aan te bieden.”

“Voor velen van ons was het een voorrecht om samen met het team aan dit project te werken,” voegt Mattijs ten Brink, CEO van Sunweb Group toe. “We hebben samen mooie wielerseizoenen beleefd – en niet alleen door de resultaten en zichtbaarheid. Er hing altijd een positieve sfeer rond de ploeg. We kunnen alleen maar trots en dankbaar zijn op hun grote prestaties. Team Sunweb heeft positief bijgedragen aan de groei van Sunweb als merk en organisatie. Hun successen zorgen voor mooie herinneringen. We nemen hun #keepchallenging mentaliteit, evenals hun mantra: ‘gebruik elke dag om te leren om de volgende dag beter te worden’ met ons mee."