TOTO gaat voetbalclubs sponsoren

TOTO versterkt haar positie in het Nederlandse voetbal en start een aantal partnerships met Nederlandse voetbalclubs. Vandaag zijn om te beginnen overeenkomsten gesloten als co-sponsor van Sparta, Willem II en FC Utrecht. TOTO is al partner van de KNVB en is naamgever van de TOTO KNVB Beker.

Arno de Jong, Chief Marketing Officer bij TOTO over de samenwerking met Sparta: “TOTO, de oer-Hollandse aanbieder van sportweddenschappen sinds 1957 en de oudste club van het betaald voetbal, dat moet wel een winnende combinatie zijn. TOTO is trots dat zij de nieuwe sponsor is van Sparta Rotterdam.”
Dave van der Meer, Commercieel Manager van Sparta: “Met TOTO verwelkomen wij een nieuwe partner in ons hoogste segment. De uitstraling van een organisatie als TOTO zorgt voor een goede match met onze club en wij kijken reikhalzend uit naar de mogelijkheden die er zijn om samen dit sponsorship de komende drie seizoenen te activeren.”

Ook TOTO en Willem II gaan voor de komende drie seizoenen een samenwerking aan. Onderdeel van de langjarige deal is dat TOTO als shirtsponsor op de linkermouw van de wedstrijdshirts te zien is. Nogmaals Arno de Jong: "Een club die speelt in het prachtige Koning Willem II stadion verdient een sponsor als TOTO. Want daar voelt Koning TOTO zich thuis. We zijn trots het prachtige shirt van de Tricolores te mogen sieren."

Jos de Kruif, Commercieel Manager van Willem II: "Wij zijn erg verheugd met deze kersverse samenwerking met een prachtig Nederlands A-merk. Met deze meerjarige overeenkomst spreekt TOTO vertrouwen in ons uit en levert TOTO een mooie bijdrage aan Willem II. Hiermee kan de club de komende jaren aan de realisatie van de ambities werken. Wij kijken uit naar een succesvolle samenwerking."

Binnenkort worden meer partnerships aangekondigd. TOTO is de enige legale aanbieder van sportweddenschappen in Nederland. TOTO is één van de zeven spellen van Nederlandse Loterij. Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij meer dan 45 miljoen euro in de Nederlandse sport via het NOC*NSF.

FC Utrecht

Als derde club heeft FC Utrecht TOTO als Official Partner aan zich verbonden. De Eredivisieclub uit de Domstad heeft een contract voor drie seizoenen, met een optie op nog eens twee jaargangen gesloten. Het logo van TOTO is vanaf nu onder meer zichtbaar op de mouw van de wedstrijdshirts van FC Utrecht. Samen met TOTO ontwikkelt FC Utrecht bovendien impactvolle activaties.

“We zijn erg verheugd over het feit dat we opnieuw een A-merk aan onze club hebben verbonden”, aldus Directeur Commercie Joost Broerse van FC Utrecht. “Met het Nederlandse bedrijf TOTO zijn we een langdurige samenwerking aangegaan, omdat we geloven in de kracht van het merk TOTO. Gezamenlijk gaan we de komende seizoenen leuke activaties ontwikkelen voor de supporters van FC Utrecht. TOTO ondersteunt al jaren de sport en in het bijzonder voetbal en is ook wat dat betreft een mooie match met ons. We kijken uit naar het behalen van sportieve successen met het logo van TOTO op de mouw van ons shirt.”

Arno de Jong, Chief Marketing Officer bij TOTO: “In het oprichtingsjaar van TOTO werd de voorganger van FC Utrecht, DOS, kampioen van Nederland. Toen al kruisten onze wegen en vanaf nu is TOTO nog meer verbonden met de club uit de Domstad. En dat ook nog eens in het jubileumjaar. Wij kijken uit naar een fantastische samenwerking.”