Venéco nieuwe rugsponsor ADO Den Haag

De samenwerking tussen ADO Den Haag en ICT-bedrijf Venéco wordt uitgebreid. Venéco groeit uit van mouwsponsor tot rugsponsor en gaat de club ondersteunen bij ‘het nieuwe werken’.

Wilbert Nederpelt (Algemeen Directeur Venéco) en Mattijs Manders (Algemeen Directeur ADO Den Haag) tekenden een contract dat dit tot medio 2022 vastlegt.

De samenwerking tussen ADO Den Haag en Venéco gaat al jaren terug. In 1998 begon het ICT-bedrijf met een reclamebord bij de club, 3,5 jaar geleden betrok het een fraaie Sky Lounge en sindsdien siert het ook de mouw van het shirt. “Als je kijkt waar we inmiddels staan en wat we allemaal mogen doen, dan zijn wij daar écht trots op”, glimlacht Nederpelt. “Dit is een mooie stap, waarmee we de band met de club nog verder aanhalen. We doen al jaren veel werk voor elkaar. Het is mooi dat we de kantoororganisatie van ADO Den Haag nu ook mogen begeleiden naar een volledige online werkomgeving, ook wel ‘het nieuwe werken’ genoemd. Dat zorgt, tezamen met de zichtbaarheid van ons bedrijf op de rug van de ADO Den Haag-spelers, voor een toekomstbestendige, nieuwe dimensie in onze relatie.”

Nederpelt heeft, zoals hij zelf zegt, ‘een warme relatie’ met ADO Den Haag. “Het is mooi om te zien hoe de club elke dag het maximale uit zichzelf probeert te halen. Daar herkennen wij ons als bedrijf in. Venéco is een speler in de ‘ICT-Eredivisie’; ook wij mogen graag regelmatig voor een uitschieter zorgen. Hiernaast hechten wij, net als ADO Den Haag, ook waarde aan een warme band met onze relaties”, vervolgt hij. “Daarom kozen we enkele jaren geleden al bewust voor een langdurige samenwerking als strategisch partner. Het is echt geweldig om nu ook rugsponsor te worden.”

Namens ADO Den Haag laat Mattijs Manders weten eveneens zeer verheugd te zijn met de geïntensiveerde samenwerking. “Venéco is een zeer professionele en ervaren organisatie, die de afgelopen jaren in hun samenwerking met ons elke dag liet zien hoeveel kennis en kunde ze in huis hebben. Deze mooie vervolgstap is ook een teken van vertrouwen en commitment van hun kant. Wij zijn er dan ook trots op dat een strategisch partner als Venéco zich voor minimaal nog eens drie jaar als rugsponsor aan onze club verbindt.”

Basic-Fit stopt

Venéco neemt de plaats in van Basic-Fit dat na acht seizoenen stopt met de samenwerking met ADO Den Haag. Basic-Fit werd in 2011 de hoofdsponsor en daarmee ook de shirtsponsor van ADO Den Haag. Vanaf 2017 was de gerenommeerde fitnessketen als rugsponsor en strategisch partner verbonden aan de club. De samenwerking met ADO Den Haag ging voor Basic-Fit hand in hand met de flinke groei die het bedrijf doormaakte in de afgelopen jaren. Internationaal gezien heeft Basic-Fit inmiddels meer dan twee miljoen leden, verspreid over 650 moderne sportscholen.

Algemeen Directeur Mattijs Manders: “Namens heel ADO Den Haag bedank ik Basic-Fit van harte voor de samenwerking en steun in de afgelopen acht jaar. In deze periode hebben we veel belangrijke momenten met elkaar mogen delen. En wat er ook gebeurde, Basic-Fit stond altijd achter ons. Het is niet alleen een bedrijf met een visie, maar ook een organisatie met een hart voor onze club. Daar zijn en blijven wij Basic-Fit zeer dankbaar voor.”