Vodafone is toegetreden als officiële telecompartner van UEFA Women’s Football. Het vijfjarig contract omvat de UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO 2029, de Women’s Nations League, Women’s European Qualifiers en diverse jeugd- en futsaltoernooien.
Daarnaast wordt Vodafone officieel licentiepartner van de UEFA Champions League in de seizoenen 2025/2026 en 2026/2027. Ter gelegenheid lanceert het bedrijf de Champions Travel eSIM, die in 206 landen naadloze connectiviteit biedt en fans de kans geeft op wedstrijdtickets.
Guy-Laurent Epstein (UC3) ziet in Vodafone “een sterke staat van dienst in sport, gecombineerd met inzet voor innovatie en inclusie”. Nadine Kessler (UEFA) noemt de opmars van het vrouwenvoetbal “onmiskenbaar” en spreekt van een ideale samenwerking. Ahmed Essam (Vodafone) benadrukt dat het bedrijf “de fanbeleving verder wil verrijken” en terugkeert in het Europese voetbal na eerdere sponsoring van 2006 tot 2009.
In Nederland kijkt Vodafone Ziggo mee naar de kansen. Ronald van der Aart, Director External Affairs: “We zijn erg trots op dit interessante partnership tussen UEFA en Vodafone Group als een van onze moederbedrijven. Of en op welke wijze dit partnership in Nederland tot uitdrukking komt zal in de komende periode duidelijk worden.”
Vodafone sluit zich hiermee aan bij Amazon en PepsiCo als UEFA Women’s Football Partner voor de cyclus 2025-2030.