Artikelen

Amstel en SC Heerenveen proosten op verlenging

Amstel blijft de komende zes jaren verbonden aan sc Heerenveen. Het biermerk, dat vorig jaar zijn 150-jarig bestaan vierde, gaat bij de Friese eredivisionist door als businesspartner. De samenwerking houdt onder meer in dat Amstel ook na de zomer als pilsener wordt geschonken in het Abe Lenstra stadion.

Floral Street eerste parfumpartner Van Gogh Museum

Het duurzame Britse merk Floral Street is de eerste parfumpartner van het Van Gogh Museum.

Afscheidsconcert The Streamers uit De Kuip

Na hun daverende debuut optreden in Carré en de spectaculaire afsluiting van Koningsdag maken the Streamers zich op voor een derde livestreamconcert. Zaterdag 29 mei strijkt de tourbus voor een afscheidsconcert neer bij De Kuip in Rotterdam. ING is opnieuw hoofdsponsor.

OK ook in 2021/22 hoofdsponsor NAC

NAC Breda en hoofdsponsor OK hebben hun samenwerking wederom met een jaar verlengd, met de optie voor nog een jaar.

Heineken viert EURO2020 met rivalen

Heineken heeft zijn nieuwe wereldwijde campagne gepresenteerd waarin het UEFA EURO 2020-partnership onder de aandacht wordt gebracht: 'Enjoy the Rivalry'. De campagne laat zien dat voetbal pas écht leuk is als je rivalen hebt.

PwC zet winnende World Press foto op de gevel

PwC is sinds 2019 partner van World Press Photo. Om de missie van World Press Photo “connecting the world to the stories that matter” breed onder de aandacht te brengen heeft PwC de winnende foto van dit jaar in groot formaat op de gevel van zijn kantoorpand gezet.

AllureNRG nieuwe sponsor van Team IKO

AllureNRG is een nieuwe sponsor van Schaatsteam IKO. De energieleverancier voor de zakelijke markt ondersteunt hiermee de schaatsers in hun route naar Beijing 2022, maar zoekt ook de samenwerking met de overige sponsors van Team IKO.

NH Hotels zet samenwerking met Handbalverbond voort

NH Hotel Group en het Nederlandse Handbal Verbond (NHV) hebben het sponsorcontract voor het merk NH Hotels voor de duur van een jaar verlengd. Beide partijen zeggen afgelopen seizoen naar grote tevredenheid te hebben samengewerkt en kijken uit naar een nieuw en succesvol seizoen.

Nieuwe partners voor Formula-E Eindhoven

Nadat CM.com zich eerder verbond aan Formule 1 (als sponsor van de F1 Heineken Dutch Grand Prix en naamgever van het CM.com Circuit Zandvoort), ondersteunt het Brabantse techbedrijf nu ook Formula-Eindhoven als launching partner.

Euronics wordt sponsor UEFA Women’s Football

De Euronics Group heeft een meerjarig sponsorcontract getekend met UEFA voor de sponsoring van het UEFA Vrouwenvoetbal. Euronics Group is een leidende retailketen op het gebied van consumentenelektronica en is in 22 landen actief. UEFA verlengde ook het Champions League-contract met Gazprom, dat nu ook EURO2020 partner wordt.

€ 135 miljoen minder sponsorgelden in 2020

Door Corona zijn de sponsorbestedingen van bedrijven in 2020 ten opzichte van 2019 met € 135 miljoen gedaald naar € 645 miljoen. Daarmee zijn de sponsorgelden terug op het niveau van voor de eeuwwisseling. De grootste klappen vielen bij de kunst en cultuur met een halvering. De gevolgen voor de sport zijn minder groot. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de SponsorMonitor van onderzoeksbureaus Respons en SponsorMaps.

2,5 miljoen streamers can’t be wrong

Met 2,5 miljoen kijkers werd het tweede concert van The Streamers, de online gelegenheidsband van Nederlandse artiesten, het best bekeken streaming-event ooit in Nederland. Machiel Hofman, mede-eigenaar van organisator Tribe Company, en Steffen van Iersel, sponsormanager bij hoofdsponsor ING, over het geheim van de band rondom Guus Meeuwis, Kraantje Pappie en zelfbenoemd manager Frank Lammers.

KPN verspreidt Oranjekoorts in Nederland

KNVB-partner KPN is zijn EURO 2020-campagne gestart. Daarin laat KPN zien hoe de Oranjekoorts zich 'door heel Nederland verspreidt'. Creatief bureau dentsuACHTUNG! ontwikkelde de campagne, content en activaties.

KNHB en 360SportsIntelligence brengen samen hockeybeelden naar fans

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) en 360SportsIntelligence zijn een vierjarige samenwerking overeengekomen. Samen streven de twee partijen er naar het breedtehockey op de verenigingen digitaal toegankelijker te maken en hockeybeelden aan een breder publiek te kunnen tonen dan tot nu toe mogelijk is.

Thuisbezorgd.nl trapt EURO 2020-campagne af met Virgil van Dijk

Virgil van Dijk speelt de hoofdrol in de UEFA EURO 2020 campagne van Thuisbezorgd.nl. De aanvoerder van het Nederlands elftal is te zien in de TV-spot, out-of-home uitingen en op de social media-kanalen van Thuisbezorgd.nl. De campagne met de Nederlandse sterspeler is de officiële aftrap van de partner van UEFA EURO 2020.