Artikelen

Chanel partner onderzoeksproject Vrouwen van het Rijksmuseum

Chanel wordt partner van het onderzoeksproject Vrouwen van het Rijksmuseum. Het onderzoeksproject, dat in 2022 is gelanceerd, heeft tot doel de zichtbaarheid van vrouwen blijvend te vergroten in de collectie en presentatie van het Rijksmuseum. Dankzij de samenwerking met Chanel kan het Rijksmuseum de komende drie jaar meer onderzoekers aanstellen om meer verhalen over vrouwen te ontsluiten. Ook maakt het naast onderzoek, presentaties, een jaarlijks symposium en aankopen van werken van vrouwelijke kunstenaars mede mogelijk.

Rutger Hamelynck zakelijk directeur NEMO

Rutger Hamelynck is deze week benoemd tot zakelijk directeur van NEMO. Géke Roelink is in februari begonnen als algemeen directeur.

Techonomy breidt uit in Web3 services

De digitaal specialist in sport Techonomy gaat het digitaal team uitbreiden met Willem van Boekhold in de rol van Business manager Web3. Hij zal zich concentreren op nieuwe productvormen in sport en esports zoals digital collectibles en metaverse toepassingen.

Dutch Open wordt weer KLM Open

Na twee jaar als Dutch Open door het leven te zijn gegaan heet het Nederlandse golftoernooi dit jaar weer KLM Open.

NOC*NSF en FILA verlengen samenwerking

NOC*NSF en FILA verlengen hun samenwerking tot en met de Winterspelen 2026. FILA is al sinds 2018 de officiële kledingpartner van TeamNL.

OK jaar langer hoofdsponsor NAC

Afgelopen week zijn NAC en Catom, het moederbedrijf van OK, tot overeenstemming gekomen met betrekking tot het verlengen van het hoofdsponsorschap voor de duur van één jaar. Met deze verlenging wordt OK voor het vijfde jaar op rij hoofdsponsor van NAC.

Cavallaro Napoli fashion partner Ziggo Dome

Cavallaro Napoli wordt de officiële fashion partner van de Ziggo Dome Business Club. Het contract werd deze week getekend voorafgaand aan het concert van de Italiaanse band Måneskin in de Ziggo Dome. Later dit concertseizoen zal het gehele hospitality team van de Ziggo Dome Business Club de kleding van het merk Cavallaro Napoli dragen.

Hyundai en Van Gogh Museum bevestigen opnieuw duurzaam partnership

Vanuit een gedeelde passie voor kunst, natuur en design bezegelen autofabrikant Hyundai en het Van Gogh Museum het achtste jaar van hun partnership met de inzet van twee elektrische auto’s gehuld in details van meesterwerken van Van Gogh. Door op een duurzame manier de kunst en het verhaal van Vincent van Gogh naar mensen toe te brengen, wil Hyundai bijdragen aan de toegankelijkheid van het museum dat dit jaar zijn vijftigjarig bestaan viert.

Telstar heeft vacature voor een full time hoofdsponsor

Telstar heeft een vacature geplaatst voor een full time hoofdsponsor van de voetbalclub. De positie komt vrij doordat het hoofdsponsorschap van Buko na drie jaar eindigt.

Verlenging sponsoring BouwGarant met JBN

Judo Bond Nederland en BouwGarant verlengen de maatschappelijke samenwerking met een jaar. De focus van de samenwerking ligt wederom op het zoveel mogelijk kinderen kennis laten maken met de budosport. Met de 'Gun je kind judo'-campagne willen beide partijen ouders laten zien hoeveel de judosport voor hun zoon of dochter kan betekenen.

Spinder Bike Carriers langer sponsor Amstel Gold Race

De Amstel Gold Race en Tradekar verlengen hun samenwerking. In 2023 wordt de sponsoring van Tradekar zelfs uitgebreid. Sinds 2015 is Tradekar met hun merk Spinder partner van de Amstel Gold Race.

Shortlists SponsorRingen bekend

De Stichting SponsorRingen heeft de shortlists bekendgemaakt voor de uitreiking van de prijs in juni 2023 in de vier hoofdcategorieën Sport, Cultuur & Entertainment, Maatschappij en Media.

Grolsch helpt Bevrijdingsfestival Utrecht

Het Bevrijdingsfestival Utrecht kan op 5 mei toch doorgaan, dankzij een garantstelling van het K.F. Hein Fonds en Koninklijke Grolsch. De twee partijen vinden het vieren van de vrijheid zo belangrijk dat ze te hulp zijn geschoten. De steun is een gezamenlijke inzet naast de extra bijdrage van de gemeente Utrecht en provincie Utrecht van ieder 50.000 euro eerder dit jaar. Er is niet bekend gemaakt hoe groot de financiële injectie van de twee particuliere partijen is.

De grenzeloze ambities van T-Mobile en NOC*NSF

T-Mobile Nederland is de nieuwe partner van NOC*NSF en Team NL. Met de Unlimited Ambitie van T-Mobile wordt daarmee de komende vier jaar een Unlimited Support gegeven aan NOC*NSF en alle 28 sportbonden binnen TeamNL.

Cupra wordt partner van Plaza Padel

CUPRA is de komende twee jaar ‘official partner’ van Plaza Padel. Met deze nieuwe samenwerking onderstreept CUPRA opnieuw zijn voorliefde voor de padelsport en vertaalt het merk de internationale padelstrategie op geheel eigen wijze door in Nederland. Naast het internationale sponsorship van de World Padel Tour is CUPRA in ons land ook ‘Founding Partner’ van KNLTB Padel en ondersteunt het Sten Richters - de nummer 1 op de nationale padel-courts - in zijn weg naar de internationale top.