Artikelen

MediaMarkt eSports partner van Ajax

MediaMarkt is het komende esports-seizoen official Ajax esports partner. In de MediaMarkt aan de Johan Cruijff Boulevard, op een steenworp afstand van het Ajax-stadion, is een gloednieuwe Esports Room gebouwd.

Pure Energie stopt als hoofdsponsor FC Twente

FC Twente moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Na zeven jaar neemt het energiebedrijf Pure Energie aan het einde van het huidige voetbalseizoen afscheid als hoofdsponsor van FC Twente. Het sponsorschap van Pure Energie begon in juni 2016.

Partnershipomzet Ajax naar recordhoogte

De partnershipomzet van Ajax steeg in het seizoen 2021-22 naar een recordomzet van € 39,2 miljoen. Desondanks en ondanks de sportieve successen boekte Ajax een verlies van € 24,3 miljoen over het boekjaar 2021/2022 door de aanhoudende coronacrisis.

Rijksmuseum en Philips lanceren nieuwe podcast met ontspannende kunstverhalen

Het Rijksmuseum introduceert, samen met haar founder Philips, een nieuwe zevendelige podcast waarin bekende mensen vertellen over hun bijzondere relatie met een kunstwerk uit de collectie. De serie Kunstluister is gemaakt in samenwerking met psychiater en hoogleraar Stress en veerkracht bij Amsterdam UMC Christiaan Vinkers en helpt luisteraars ontspannen en ontsnappen aan de alledaagse hectiek.

Ernst Boekhorst nieuwe manager Nederlands Elftal Heren Hockey

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond heeft Ernst Boekhorst aangesteld als manager van het Nederlands Elftal Heren. In de staf van bondscoach Jeroen Delmée neemt Boekhorst (52 jaar) de functie over van Rick Volkers. Volkers moest vanwege drukke werkzaamheden zijn taken begin september noodgedwongen neerleggen.

WK Roeien keert terug naar Amsterdam in 2026

De Internationale roeibond FISA heeft op 26 september 2022 het Wereldkampioenschap roeien en para-roeien in 2026 toegewezen aan Amsterdam. Deze uitverkiezing is naar aanleiding van een bidboek zoals ingediend door de KNRB, Gemeente Amsterdam, Topsport Amsterdam en TIG Sports. Het mondiale toernooi wordt, net zoals in 2014, georganiseerd op de historische Bosbaan in de maand augustus van dat jaar.

kleertjes.com nieuwe sponsor Make-A-Wish

De grootste online kinderkledingwinkel kleertjes.com en stichting Make-A-Wish Nederland gaan samenwerken. Naast de bijdrage in financiële middelen en kleding, gaat kleertjes.com inhoudelijke wensen vervullen van ernstig zieke kinderen.

McDonald's biedt biebpas aan tijdens Kinderboekenweek

Tijdens de Kinderboekenweek (5 t/m 16 oktober) vinden kinderen in alle 259 McDonald’s restaurants naast een boekje of speeltje in hun Happy Meal ook een pasje voor een jeugdlidmaatschap bij de Bibliotheek. Op deze manier willen McDonald’s, de Vereniging Openbare Bibliotheken (VOB) en Stichting CPNB het lezen en lenen van boeken in familieverband verder stimuleren. De actie heeft daarnaast als doel zoveel mogelijk kinderen te wijzen op het gratis bibliotheeklidmaatschap dat sinds 1 juli voor iedereen onder de 18 jaar geldt.

N.E.C. en hoofdsponsor KlokGroep verlengen samenwerking

KlokGroep is ook de komende jaren hoofdsponsor van N.E.C. Dat kwamen beide partijen onlangs overeen en werd vanavond, tijdens het ‘Feest van de Eeuw’ ter ere van het honderdjarig bestaan van de bouwende ontwikkelaar, bekrachtigd met het tekenen van een nieuw contract. Het huidige contract is opengebroken en verlengd tot de zomer van 2029. Met de verlengde samenwerking maakt KlokGroep de tien jaar als hoofdsponsor vol.

Nederlandse Loterij verbindt zich voor tien jaar als hoofdsponsor aan TeamNL

Nederlandse Loterij is de komende tien jaar hoofdsponsor van TeamNL. In het Arnhemse GelreDome hebben 28 sportbonden namens TeamNL de overeenkomst bekrachtigd. NOC*NSF kiest voor het eerst voor een hoofdsponsor voor TeamNL omdat dit structureel extra ondersteuning betekent voor de sport in ons land.

Circus.nl Official Betting Partner World Padel Tour Amsterdam Open

Circus.nl heeft zich voor minimaal de aankomende twee edities als Official Betting Partner verbonden aan de World Padel Tour Amsterdam Open. Het online casino en betting platform is de eerste Betting Partner die op dit wereldtoneel in padel stapt.

Holland & Barrett verlengt samenwerking met KNSB tot medio 2025

Holland & Barrett gaat nog drie jaar door als sponsor van de KNSB. De winkelketen in natuurlijke gezondheid en verzorging heeft het contract met de schaatsbond, dat deze zomer afliep, verlengd tot medio 2025. Holland & Barrett verbreedt zijn sponsorschap en ondersteunt naast het langebaanschaatsen ook shorttrack en natuurijsactiviteiten.

Philips stapt in e-sports via Team Gullit

Philips, wereldwijd marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, kondigt vandaag een nieuw partnership aan tussen Philips OneBlade en e-sportsteam Team Gullit. Het productlogo van Philips OneBlade prijkt het hele jaar op de spelersshirts van Team Gullit. Hiermee zet Philips de eerste stap in de wereld van e-sports.

Feenstra werkt weer intensief samen met UNIS Flyers uit Heerenveen

Feenstra, één van Nederlands grootste landelijke installateurs, stapt opnieuw in het ijshockey en verbindt zich komend seizoen aan UNIS Flyers uit Heerenveen. Beide partijen zetten voorafgaand aan het eerste speelweekend een handtekening onder de verbintenis.

Henri & Herman rijdt de sterren tijdens het 42e Nederlands Film Festival

Henri & Herman is de nieuwe carservice partner van het Nederlands Film Festival. Het komende festival dat op 21 september van start gaat, stelt het Utrechtse bedrijf twintig auto’s van DS Automobiles beschikbaar om de Nederlandse sterren naar premières en andere evenementen op het festival te brengen.