Jorik Tilstra start eigen adviesbureau

Jorik Tilstra vertrekt per 1 juli bij TDE om als zelfstandig creatief verder te gaan met de belofte 'creatieve denkkracht voor wereldverbeteraars'.

Via marketing en communicatie wil Tilstra het verschil maken voor een leefbare wereld, laat hij weten. "Op domeinen als duurzaamheid, leefbaarheid, natuur/biodiversiteit, sociale thema’s, voeding, energie, sport & beweging ga ik mensen, merken en organisaties ondersteunen die vanuit intrinsieke motivatie deze wereld een mooiere plek maken. Dat kunnen merken van groot tot klein zijn. Die zoekende zijn naar een markt of nog geen marketing afdeling of bureau kunnen betalen. Of juist grote merken die moeite hebben om hun duurzaamheidsverhaal goed op te schrijven."

Tilstra werkte sinds 2011 bij sportmarketingbureau Triple Double en is sinds 2016 als creatief en creatief directeur bij TDE. Met meer dan een decennium ervaring in marketing, communicatie, digitale marketing, merkactivatie en sportsponsoring werkte hij voor tal van merken en organisaties als ASICS, Johan Cruyff Foundation, Gorillas, Johan Cruijff Arena, de Efteling, Missie H2, Nationale-Nederlanden, Team Jumbo-Visma, Catawiki, Ziggo Sport, TeamNL, Visma, AGU, NOC*NSF, RacingNews365, Eredivisie, UEFA, Campina, Peugeot, Herbalife, M Line, TIMEX, Cannondale, Randstad, Jupiler, Essent, Jantje Beton, Opel, Menzis, Hartstichting en Aegon.