Artikelen

AllureNRG nieuwe sponsor van Team IKO

AllureNRG is een nieuwe sponsor van Schaatsteam IKO. De energieleverancier voor de zakelijke markt ondersteunt hiermee de schaatsers in hun route naar Beijing 2022, maar zoekt ook de samenwerking met de overige sponsors van Team IKO.

NH Hotels zet samenwerking met Handbalverbond voort

NH Hotel Group en het Nederlandse Handbal Verbond (NHV) hebben het sponsorcontract voor het merk NH Hotels voor de duur van een jaar verlengd. Beide partijen zeggen afgelopen seizoen naar grote tevredenheid te hebben samengewerkt en kijken uit naar een nieuw en succesvol seizoen.

Nieuwe partners voor Formula-E Eindhoven

Nadat CM.com zich eerder verbond aan Formule 1 (als sponsor van de F1 Heineken Dutch Grand Prix en naamgever van het CM.com Circuit Zandvoort), ondersteunt het Brabantse techbedrijf nu ook Formula-Eindhoven als launching partner.

Euronics wordt sponsor UEFA Women’s Football

De Euronics Group heeft een meerjarig sponsorcontract getekend met UEFA voor de sponsoring van het UEFA Vrouwenvoetbal. Euronics Group is een leidende retailketen op het gebied van consumentenelektronica en is in 22 landen actief. UEFA verlengde ook het Champions League-contract met Gazprom, dat nu ook EURO2020 partner wordt.

€ 135 miljoen minder sponsorgelden in 2020

Door Corona zijn de sponsorbestedingen van bedrijven in 2020 ten opzichte van 2019 met € 135 miljoen gedaald naar € 645 miljoen. Daarmee zijn de sponsorgelden terug op het niveau van voor de eeuwwisseling. De grootste klappen vielen bij de kunst en cultuur met een halvering. De gevolgen voor de sport zijn minder groot. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de SponsorMonitor van onderzoeksbureaus Respons en SponsorMaps.

2,5 miljoen streamers can’t be wrong

Met 2,5 miljoen kijkers werd het tweede concert van The Streamers, de online gelegenheidsband van Nederlandse artiesten, het best bekeken streaming-event ooit in Nederland. Machiel Hofman, mede-eigenaar van organisator Tribe Company, en Steffen van Iersel, sponsormanager bij hoofdsponsor ING, over het geheim van de band rondom Guus Meeuwis, Kraantje Pappie en zelfbenoemd manager Frank Lammers.

KPN verspreidt Oranjekoorts in Nederland

KNVB-partner KPN is zijn EURO 2020-campagne gestart. Daarin laat KPN zien hoe de Oranjekoorts zich 'door heel Nederland verspreidt'. Creatief bureau dentsuACHTUNG! ontwikkelde de campagne, content en activaties.

KNHB en 360SportsIntelligence brengen samen hockeybeelden naar fans

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) en 360SportsIntelligence zijn een vierjarige samenwerking overeengekomen. Samen streven de twee partijen er naar het breedtehockey op de verenigingen digitaal toegankelijker te maken en hockeybeelden aan een breder publiek te kunnen tonen dan tot nu toe mogelijk is.

Thuisbezorgd.nl trapt EURO 2020-campagne af met Virgil van Dijk

Virgil van Dijk speelt de hoofdrol in de UEFA EURO 2020 campagne van Thuisbezorgd.nl. De aanvoerder van het Nederlands elftal is te zien in de TV-spot, out-of-home uitingen en op de social media-kanalen van Thuisbezorgd.nl. De campagne met de Nederlandse sterspeler is de officiële aftrap van de partner van UEFA EURO 2020.

Trophy Tour in Amsterdam

Op 14 mei is de EURO 2020 Trophy Tour gestart op de Magere Brug in Amsterdam. De officiële beker van het EK voetbal is twee dagen in Nederland voor een besloten tour door Amsterdam en daarbuiten als kick-off van het voetbaltoernooi in juni.

Nederlandse Golf Federatie en Jumbo Golf & Hockey zorgen voor golfplezier

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en Jumbo Golf & Hockey gaan een vijfjarige samenwerking aan met als gezamenlijk doel de golfsport toegankelijker te maken. Golfers worden daarbij wegwijs gemaakt via advies en activaties. Maar de samenwerking staat ook symbool voor een omslag in het denken bij beide organisaties.

Samenwerking tussen SONY PRO & Eye Filmmuseum

Eye Filmmuseum & SONY Pro Digital Imaging Benelux gaan samenwerken om de rijke historische beelden en het bijzondere visuele werk van Eye Filmmuseum aan het grote publiek te laten zien.

Gazelle verlengt samenwerking NOC*NSF

Koninklijke Gazelle heeft haar partnership met NOC*NSF met vier jaar verlengd.

Twitter lanceert premium content-partnerschap met Ajax

Twitter kondigt een samenwerking aan met Ajax om premium clubcontent te promoten via de club’s officiële Twitter-handles. Ajax wordt de eerste Nederlandse voetbalclub die via dit programma samenwerkt met Twitter.

Jumbo Golf & Hockey nieuwe partner NGF

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en Jumbo Golf & Hockey gaan een vijfjarige samenwerking aan. De leuze van de samenwerking wordt daarbij: 'Samen maken wij golf nog leuker. Voor elk niveau en in ieder detail van materiaal tot outfit en voor iedere prijs. Wij maken je wegwijs in golf.’