Events
Magazine
Nieuws
Nieuwsbrief
Sponsorship onderzoek 2025
Opinie
Partners
Abonnement
Info en contact
Menu
Sluit
Artikelen
Floris Weisz start Sports Media Venture
Floris Weisz is per 1 oktober gestart met zijn eigen sportmediabureau Sports Media Venture.
Mensen
Bureaus
01 oktober 2019
Red Bull en Jumbo veruit bekendste sponsors Max Verstappen
Red Bull en Jumbo zijn veruit de meest bekende sponsors van Max Verstappen onder volgers van de Formule 1. Andere sponsors van Verstappen als Exact, Ziggo en G-Star Raw blijven ver achter. Dat blijkt uit de nieuwste Brandtracker, een samenwerking tussen marktonderzoeksbureau Markteffect en Sponsorreport.
Onderzoek
Sport
30 september 2019
Holland Casino wordt sponsor van Tino Martin
Holland Casino zet de komende jaren stevig in op partnerships met artiesten van Nederlandse bodem en is presenting partner geworden van Tino Martin. De samenwerking komt voort uit een nieuwe sponsorstrategie.
Entertainment
30 september 2019
Iconix hoofdsponsor Bundled Esports
Met ingang van het nieuwe FIFA 20 seizoen wordt energiedrank Iconix de nieuwe hoofdsponsor van Bundled esports. Via dit partnership wil Iconix Energy Drink de jonge doelgroep bereiken. De Nederlandse energiedrank staat vanaf dit seizoen op de voorkant van het Bundled esports tenue.
esports & gaming
30 september 2019
Ook sponsorinkomsten AZ hoger
De sponsoropbrengsten van AZ Alkmaar in het seizoen 2018-2019 bedragen € 4,5 miljoen. Dat is 100.000 euro meer dan een seizoen eerder. De reclamebaten stegen met € 400.000 van € 5,2 miljoen naar € 5,6 miljoen. AZ heeft een winst van € 8 miljoen gerealiseerd. Dat blijkt uit de jaarrekening van de club.
Onderzoek
Sport
30 september 2019
ArenA in top 3 hospitalitypakketten EURO 2020
De Johan Cruijff ArenA staat in de top 3 van speelstadions met de meest verkochte UEFA EURO 2020 hospitality pakketten.
Sport
29 september 2019
Sponsorreport Jaarcongres groot succes
Met meer dan 150 deelnemers en bijna 30 sessies, round tables en keynotes was het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september een groot succes.
Event
28 september 2019
Omzet Ajax meer dan verdubbeld naar € 200 miljoen
De omzet van Ajax is in het afgelopen boekjaar meer dan verdubbeld naar € 199,5 miljoen euro. Uiteraard zijn hier voor een groot deel de inkomsten uit de Champions League verantwoordelijk voor, maar ook de sponsorinkomsten stegen naar een record van € 34,4 miljoen. Een stijging van € 4,3 miljoen.
Onderzoek
Sport
27 september 2019
Charlie works nieuwe partner Handbalverbond
Uitzendbureau Charlie works is vanaf heden officieel partner van het Nederlands Handbal Verbond. De organisatie sponsort de handbalsters en handballers van het Nederlandse team voor de komende twee jaar.
Sport
27 september 2019
Stijging sponsorinkomsten PSV
De totale commerciële omzet van PSV is in het seizoen 2018/19 gestegen ten opzichte van een seizoen eerder met ongeveer 12% naar 29 miljoen euro. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde financieel jaarverslag van de club over het seizoen 2018-2019.
Onderzoek
Sport
27 september 2019
Heleen Crielaard verlaat Rabobank
Na ruim 13 jaar heeft Heleen Crielaard besloten om Rabobank per 1 november 2019 te verlaten.
Mensen
26 september 2019
Boels stopt als hoofdsponsor Boels Dolmans Cycling Team
Boels Rental stopt eind 2020 als hoofdsponsor van het Boels Dolmans Cycling Team. Boels was samen met Dolmans Landscaping sinds 2012 hoofdsponsor en naamgever van het uiterst succesvolle dameswielerteam.
Sport
26 september 2019
Uniek Sporten en Nederlandse Loterij verrassen gehandicaptensport
Meervoudig wereldkampioen Jetze Plat heeft vanmiddag op de Aangepast Sportendag tijdens de Nationale Sportweek twee cheques ter waarde van 8.000 euro uitgereikt aan verenigingen in Nieuwegein. Uniek Sporten, onderdeel van Fonds Gehandicaptensport, en Nederlandse Loterij zetten verenigingen die gehandicaptensport mogelijk maken op deze dag extra in het zonnetje.
Sport
Maatschappij
26 september 2019
UEFA en Triple Double ontwikkelen nieuwe Equal Game campagne voor EURO2020
UEFA heeft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres bekend gemaakt samen met Triple Double Sportmarketing een nieuwe digitale -en sociale media campagne te ontwikkelen voor Equal Game tijdens UEFA EURO2020.
Activaties
Sport
25 september 2019
Dumoulin blijft meest aansprekende wielrenner
Ondanks dat hij dit wielerjaar door blessureleed werd geteisterd blijft Tom Dumoulin voor Nederlandse wielervolgers de meest aansprekende wielrenner. Dat blijkt uit onderzoek door Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.
Onderzoek
Sport
25 september 2019
Vorige
1
...
179
180
181
...
351
Volgende