Artikelen

Floris Weisz start Sports Media Venture

Floris Weisz is per 1 oktober gestart met zijn eigen sportmediabureau Sports Media Venture.

Red Bull en Jumbo veruit bekendste sponsors Max Verstappen

Red Bull en Jumbo zijn veruit de meest bekende sponsors van Max Verstappen onder volgers van de Formule 1. Andere sponsors van Verstappen als Exact, Ziggo en G-Star Raw blijven ver achter. Dat blijkt uit de nieuwste Brandtracker, een samenwerking tussen marktonderzoeksbureau Markteffect en Sponsorreport.

Holland Casino wordt sponsor van Tino Martin

Holland Casino zet de komende jaren stevig in op partnerships met artiesten van Nederlandse bodem en is presenting partner geworden van Tino Martin. De samenwerking komt voort uit een nieuwe sponsorstrategie.

Iconix hoofdsponsor Bundled Esports

Met ingang van het nieuwe FIFA 20 seizoen wordt energiedrank Iconix de nieuwe hoofdsponsor van Bundled esports. Via dit partnership wil Iconix Energy Drink de jonge doelgroep bereiken. De Nederlandse energiedrank staat vanaf dit seizoen op de voorkant van het Bundled esports tenue.

Ook sponsorinkomsten AZ hoger

De sponsoropbrengsten van AZ Alkmaar in het seizoen 2018-2019 bedragen € 4,5 miljoen. Dat is 100.000 euro meer dan een seizoen eerder. De reclamebaten stegen met € 400.000 van € 5,2 miljoen naar € 5,6 miljoen. AZ heeft een winst van € 8 miljoen gerealiseerd. Dat blijkt uit de jaarrekening van de club.

ArenA in top 3 hospitalitypakketten EURO 2020

De Johan Cruijff ArenA staat in de top 3 van speelstadions met de meest verkochte UEFA EURO 2020 hospitality pakketten.

Sponsorreport Jaarcongres groot succes

Met meer dan 150 deelnemers en bijna 30 sessies, round tables en keynotes was het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september een groot succes.

Omzet Ajax meer dan verdubbeld naar € 200 miljoen

De omzet van Ajax is in het afgelopen boekjaar meer dan verdubbeld naar € 199,5 miljoen euro. Uiteraard zijn hier voor een groot deel de inkomsten uit de Champions League verantwoordelijk voor, maar ook de sponsorinkomsten stegen naar een record van € 34,4 miljoen. Een stijging van € 4,3 miljoen.

Charlie works nieuwe partner Handbalverbond

Uitzendbureau Charlie works is vanaf heden officieel partner van het Nederlands Handbal Verbond. De organisatie sponsort de handbalsters en handballers van het Nederlandse team voor de komende twee jaar.

Stijging sponsorinkomsten PSV

De totale commerciële omzet van PSV is in het seizoen 2018/19 gestegen ten opzichte van een seizoen eerder met ongeveer 12% naar 29 miljoen euro. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde financieel jaarverslag van de club over het seizoen 2018-2019.

Heleen Crielaard verlaat Rabobank

Na ruim 13 jaar heeft Heleen Crielaard besloten om Rabobank per 1 november 2019 te verlaten.

Boels stopt als hoofdsponsor Boels Dolmans Cycling Team

Boels Rental stopt eind 2020 als hoofdsponsor van het Boels Dolmans Cycling Team. Boels was samen met Dolmans Landscaping sinds 2012 hoofdsponsor en naamgever van het uiterst succesvolle dameswielerteam.

Uniek Sporten en Nederlandse Loterij verrassen gehandicaptensport

Meervoudig wereldkampioen Jetze Plat heeft vanmiddag op de Aangepast Sportendag tijdens de Nationale Sportweek twee cheques ter waarde van 8.000 euro uitgereikt aan verenigingen in Nieuwegein. Uniek Sporten, onderdeel van Fonds Gehandicaptensport, en Nederlandse Loterij zetten verenigingen die gehandicaptensport mogelijk maken op deze dag extra in het zonnetje.

UEFA en Triple Double ontwikkelen nieuwe Equal Game campagne voor EURO2020

UEFA heeft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres bekend gemaakt samen met Triple Double Sportmarketing een nieuwe digitale -en sociale media campagne te ontwikkelen voor Equal Game tijdens UEFA EURO2020.

Dumoulin blijft meest aansprekende wielrenner

Ondanks dat hij dit wielerjaar door blessureleed werd geteisterd blijft Tom Dumoulin voor Nederlandse wielervolgers de meest aansprekende wielrenner. Dat blijkt uit onderzoek door Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.