Artikelen

Kornuit en Bakkie Bakkie introduceren festival-podcasts

Biermerk Kornuit en podcastduo Bakkie Bakkie brengen samen dit jaar vier “Festivalspecial” podcasts uit. In de podcast worden luisteraars wegwijs gemaakt in het aanbod van de talloze festivals die Nederland te bieden heeft.

Europese sportsponsormarkt bedraagt € 20 miljard

De omvang van de Europese sportsponsormarkt is in 2018 naar een record van € 20,07 miljard gegroeid. Dat blijkt uit een rapport van de European Sponsorship Association (ESA).

Johan Cruyff Foundation en O’sonyq gaan 3-jarig partnership aan

De Johan Cruyff Foundation en O’sonyq sportdrank gaan een 3-jarig partnership aan. O’sonyq, official supplier van Juventus, maakte dit bekend de dag voordat Ajax speelt tegen Juventus in de Johan Cruijff Arena.

Gamers gaan voor wereldrecord bloedgroep-bepalen

Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen tijdens het Europese kampioenschap van de game League of Legends, dat in het weekend van 13 en 14 april plaatsvindt in Ahoy, Rotterdam. Tijdens dit grootschalige evenement zullen zo’n 15 duizend toeschouwers aanwezig zijn en miljoenen gamers online kijken.

Peugeot Nederland verlengt sponsorovereenkomst met Next Gen Lions

Peugeot Nederland verlengt de contracten met de grootste Nederlandse tennistalenten. Tallon Griekspoor (21), Ryan Nijboer (19), Tim van Rijthoven (22) en Botic van de Zandschulp (23) maken ook dit jaar weer deel uit van het vorig jaar gelanceerde Next Gen Lions Tennisplan van Peugeot Nederland.

Dutch Windmills maakt seizoen af dankzij Jack's Casino

De Dordtse profbasketballers van Dutch Windmills hebben een nieuwe sponsor gevonden in de vorm van Jack’s Casino. De landelijk en regionaal actieve casinoformule maakt onderdeel uit van JVH gaming & entertainment en is met 83 vestigingen marktleider in de Nederlandse kansspelsector.

ABN AMRO verlengt partnerovereenkomst HC Bloemendaal

ABN AMRO en HC Bloemendaal hebben hun samenwerking met twee jaar verlengd. Kantoordirecteur ABN AMRO MeesPierson, en Els van Mierlo, voorzitter HC Bloemendaal, tekende het nieuwe contract tijdens de ‘Super Sunday Sponsorontvangst'.

Staatsbosbeheer en Shell planten 5 miljoen bomen

Shell en Staatsbosbeheer hebben elkaar gevonden in een gezamenlijk thema: de gevolgen van klimaatverandering tegengaan door de aanplant van bossen. Shell stelt over een periode van 12 jaar 17,4 miljoen euro beschikbaar.

FedEx breidt UEFA sponsoring uit

FedEx Express breidt zijn samenwerking met UEFA uit met een nieuw vierjarig contract als sponsor van de nationale UEFA voetbaltoernooien.

Eredivisie speelt met Rembrandtbal

Willem van Hanegem heeft maandagochtend in het Rijksmuseum de eerste officiële Eredivisiebal voor het seizoen 2019/2020 in ontvangst genomen. Het ontwerp van de bal is vanwege 'Het Jaar van Rembrandt' opgebouwd uit etsen van de Hollandse meester. KPN, sponsor van zowel het Rijksmuseum als de Eredivisie, heeft de partijen bij elkaar gebracht.

Recordbedrag voor Spieren voor Spieren

Op zaterdag 6 april werd tijdens de 15e editie van het succesvolle Spieren voor Spieren Gala een recordopbrengst van maar liefst 1.887.279,50 euro opgehaald.

Ziggo bekendste shirtsponsor Eredivisie

71% van de lezers van VI kent Ziggo als shirtsponsor in de Eredivisie. Dat is een stijging met 1,4 procentpunt ten opzichte van vorig jaar. Op de tweede plaats staat Energiedirect.nl. Dat blijkt uit onderzoek van VI in samenwerking met Nielsen Sports.

Royal A-ware stopt sponsoring marathonschaatsploeg

Royal A-ware stopt met ingang van april met de sponsoring van de schaatsploeg onder leiding van coach Jillert Anema. Het schaatsteam combineert het langebaan- en marathonschaatsen. Royal A-ware heeft de marathonploeg ondersteund.

Drie jaar langer NN Running Team

Op de tweede verjaardag van het NN Running team hebben NN Group en Global Sports Communication de samenwerking met het NN Running Team met drie jaar verlengd tot en met 31 december 2022.

Rabobank en Rens Kroes samen in Rabo Food Forward

Rabobank gaat samenwerken met food influencer Rens Kroes. Als partner in Rabo Food Forward wil Kroes consumenten inspireren om duurzamere keuzes te maken in hoe we met ons eten omgaan.