Artikelen

OTTO Work Force nieuwe rugsponsor PSV Vrouwen

OTTO Work Force intensiveert de samenwerking met PSV en committeert zich tot de zomer van 2026 als rugsponsor van PSV Vrouwen.

ThermoSolutions nieuwe Official Shirt Partner van FC Twente

ThermoSolutions is met ingang van het nieuwe seizoen Official Shirt Partner van FC Twente. De naam van ThermoSolutions siert de komende drie seizoenen de achterzijde van het shirt van de eerste selectie en FC Twente Vrouwen. Het Twentse bedrijf is gespecialiseerd in spouwmuur- en vloerisolatie. Donderdag werd bekend dat Elektromat hoofdsponsor wordt.

TOTO blijft hoofdsponsor TOTO Dutch Open Darts

TOTO blijft de komende twee edities hoofdsponsor en naamgever van de Dutch Open Darts. TOTO en de Nederlandse Darts Bond (NDB) hebben het contract verlengd tot 1 juli 2025.  

Elektramat nieuwe hoofdsponsor FC Twente

Elektramat is vanaf komend seizoen de nieuwe hoofdsponsor van FC Twente. De Enschedese onderneming was de laatste jaren al als sponsor en Premium Partner aan de club verbonden en groeit nu door naar de rol van hoofdsponsor. Elektramat en FC Twente hebben een overeenkomst gesloten voor twee seizoenen. Inmiddels is bekend geworden dat ThermoSolutions rugsponsor wordt.

ING vraagt met campagne aandacht voor ongelijkheid in het voetbal

In de aanloop naar het WK Vrouwenvoetbal 2023 vraagt ING met ‘Doelen voor Gelijke Kansen’ aandacht voor het verschil in kansen tussen mannen en vrouwen in deze sport.

AZ vindt in eToro nieuwe Official Partner

eToro is een nieuwe Official Partner van AZ Alkmaar. Het beleggingsplatform beëindigde eerder dit jaar de hoofdsponsoring van Vitesse, maar blijft nu toch actief in het Nederlandse betaald voetbal. eToro tekent een overeenkomst tot medio 2025.

Ruud van der Knaap nieuwe commercieel directeur Feyenoord

Ruud van der Knaap treedt per 1 augustus bij Feyenoord in dienst als commercieel directeur (CCO). Van der Knaap is nu nog directielid van sportmarketingbureau Triple Double.

T-Mobile Official Partner European Para Championships 2023

T-Mobile Nederland heeft zich als Official Partner verbonden aan de European Para Championships (EPC). Dit prestigieuze multisport-evenement vindt plaats van 8 tot 20 augustus 2023 in Rotterdam. Gedurende deze periode strijden atleten in tien verschillende parasporten om de felbegeerde Europese titel.

Prijsvrij Vakanties op shirt van Feyenoord

Met ingang van het nieuwe seizoen prijkt Prijsvrij Vakanties op de achterkant van het shirt van Feyenoord. De reisaanbieder wordt tevens shirtpartner van Feyenoord Vrouwen 1. Het partnership is aangegaan voor minimaal twee jaar. Hoewel in het verleden meerdere hoofdpartners al gebruik maakten van de achterkant van het mannenshirt, is Prijsvrij Vakanties de eerste zogeheten Back-of-shirt-Partner in de historie van de club.

Ocean Outdoor mediapartner European Para Championships

Ocean Outdoor Nederland wordt mediapartner van de European Para Championships. Ocean Outdoor, marktleider in (Digital) Out-of-Home (DOOH), zal met behulp van hun digitale schermen een breed en divers publiek kennis laten maken met parasporten. Het partnerschap biedt een unieke kans om de European Para Championships te delen met een groot publiek in en rondom Rotterdam.

Unibet sluit partnerships met Plaza Padel en FIBA 3x3 World Tour Amsterdam

3X3 PRO presenteert Unibet als official partner van de 3X3 PRO League voor mannen en de FIBA 3x3 World Tour Amsterdam Masters. De editie in 2023 is op 6 en 7 oktober in de Gashouder in Amsterdam. Unibet is ook partner geworden van Plaza Padel.

True Ideas gaat samenwerken met KNVB

True Ideas gaat samen met KNVB de maatschappelijke partnerstrategie van de voetbalbond ontwikkelen.

EY partner van World Padel Tour Amsterdam Open

EY verbindt zich tot en met 2024 als partner aan de World Padel Tour (WPT) Amsterdam Open, het prestigieuze toernooi dat dit jaar van 11 tot en met 15 oktober in AFAS Live plaatsvindt.

Rabobank en HV&CV Quick verlengen partnership met 3 jaar

Tijdens de Ledenraadsvergadering van Rabobank Regio Den Haag, die op 12 juni bij de Haagse Voetbal & Cricket Vereniging Quick plaatsvond, verlengde Rabobank en HV&CV Quick hun partnership met 3 jaar. In het bijzijn van zo’n 35 ledenraadsleden zetten Willem van Nieuwkerk, voorzitter van HV&CV Quick en Harry Wientjens, directeur coöperatieve Rabobank hun handtekening onder het nieuwe contract.

'Jeugd in beweging krijgen belangrijkste taak sportsponsor'

Jeugd aan het bewegen krijgen is het belangrijkste maatschappelijke onderwerp waar sportsponsors zich op moeten richten (51%). Dit blijkt uit het onderzoek naar de beleving van sportsponsoring onder ruim 1000 Nederlanders. Het onderzoek is een initiatief van Frank van den Wall Bake, associate partner bij IVRM Sport, en uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau MarketResponse.