Manager Partnerships | Sponsoring | Business development

Martijn Beenen verbindt al ruim 20 jaar bedrijven en merken met elkaar.

Door Martijn Beenen

KitKat wordt Officiële Chocoladereep van de Formule 1

Nestlé en de Formule 1 hebben een nieuw partnerschap aangekondigd waarbij KitKat de officiële chocoladereep van de Formule 1 wordt. Deze meerjarige samenwerking is de grootste mondiale merkdeal van Nestlé tot nu toe en markeert een belangrijke stap voor de producent én voor KitKat, een van de populairste chocoladerepen wereldwijd.

Samenwerken en recyclen tijdens GLOW Eindhoven

Afgelopen zaterdag gaf GLOW Eindhoven het startsein voor een bijzonder en ambitieus project: de bouw van ’s werelds grootste circulaire kroonluchter. In het kader van dit evenement is het kunstwerk, genaamd de 'Chandelier of Connection', gelanceerd door Signify in samenwerking met vanPETnaarPRET. Ondersteund door de burgemeester van Eindhoven, Jeroen Dijsselbloem, symboliseert dit project een streven naar circulariteit en samenwerking.

KPN Introduceert verrijkte voetbalbeleving met TV+ App voor Eredivisiefans

KPN heeft zijn aanbod voor voetballiefhebbers uitgebreid met de nieuwe KPN TV+ app, waarmee abonnees alle Eredivisiewedstrijden tegelijkertijd kunnen volgen en exclusieve toegang hebben tot live statistieken. De nieuwe app maakt het eenvoudiger dan ooit om op de hoogte te blijven van elke wedstrijd en in real-time analyses te volgen, zowel thuis op de bank als onderweg.

Jubileumjaar Amsterdam 750 feestelijk van start gegaan

De viering van het 750-jarig bestaan van Amsterdam is op 27 oktober feestelijk van start gegaan met een groots Openingsconcert in de Ziggo Dome. Het jubileumjaar, dat nu officieel van start is gegaan, belooft een reis door de geschiedenis en cultuur van de stad te worden, waarin de stad haar verhalen vertelt, herdenkt en viert.

ADE: wereldwijd platform voor elektronische muziek en innovatie

Amsterdam Dance Event (ADE) is in 1996 gestart. Toen kwamen er tientallen muziekprofessionals bij elkaar voor de eerste ADE conferentie. In de avond waren er op 11 locaties showcase evenementen waarbij dj’s en artiesten optraden. De focus lag toen al op de zakelijke kant van dance muziek, een destijds nog opkomende industrie. In de periode daarna werd dance als muziek genre in een rap tempo steeds belangrijker in binnen- en buitenland. ADE is uitgegroeid naar wat het nu is: een 4-daagse conferentie met zo’n 10.000 professionals en een 5-daags festival waar plusminus 500.000 bezoekers en 3.000 artiesten worden ontvangen. Ofwel om te genieten van elektronische muziek tijdens de evenementen ofwel om zaken te doen en hun kennis te vergroten en te delen op de conferentie.

De Wielerwereld van Rotterdam Ahoy

Afgelopen zomer verwelkomde de WielerZesdaagse Rotterdam, een van de eigen evenementenproducties van Rotterdam Ahoy, twee nieuwe ‘Official Partners’: Amstel Bier en Sourcy Vitaminwater. Daarmee komt het totaal aantal ‘Official Partners’ op vier; TOTO en Sanidirect Nederland waren al eerder partner geworden. ‘’En er is ruimte voor meer partijen. Voor elk budget is een invulling mogelijk; van sponsoring tot relatieontvangst’’, aldus Kim Vrolijk, als Manager Events van Rotterdam Ahoy o.a. verantwoordelijk voor de WielerZesdaagse.

AFAS Software wordt naamgevend partner van het Sportpaleis in Antwerpen

AFAS Software zal vanaf 2025 naamgevend partner worden van het Sportpaleis in Antwerpen. Als onderdeel van deze samenwerking krijgt de concert- en evenementenlocatie een nieuwe naam, die in 2025 bekendgemaakt zal worden. Omdat het Sportpaleis een begrip is in België, betrekt AFAS de Belgische bevolking bij het proces van de naamsverandering.

ING: Extinction Rebellion moet zicht rechtstreeks tot ons richten

Afgelopen zaterdag was Het Rijksmuseum 'tot nader order gesloten' vanwege een demonstratie door Extinction Rebellion. De actie was gericht tegen ING, hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Actievoerders hadden zichzelf vastgeketend aan de toegangspoorten van de voetgangers- en fietstunnel onder het museum. In die tunnel bevindt zich de ingang.

Meisje met de parel naar Fabrique des Lumières

Vanaf 4 september is Meisje met de parel op een bijzondere manier te bewonderen in Fabrique des Lumières in het Westerpark in Amsterdam. In samenwerking met het Mauritshuis en mogelijk gemaakt door Nationale-Nederlanden is een indrukwekkende nieuwe presentatie ontwikkeld: ‘#mygirlwithapearl - The Immersive Edition’. Dit partnership draait om Johannes Vermeer’s wereldberoemde schilderij en brengt zowel kunst als technologie samen in een meeslepende ervaring.

Lowlands scoort veel nieuwe partners

Vrijdag jl. is Lowlands van Mojo van start gegaan in Biddinghuizen. Veel bezoekers stonden donderdagochtend al klaar voor de poort, die om 9.00 uur open ging. Het festival was weer ruim van te voren uitverkocht. Ook bedrijven waren deze editie enthousiast om zich te verbinden aan Lowlands. Daaronder opvallend veel merken die bijna nooit of zelfs niet eerder op een festival stonden. Mojo is er in geslaagd om het populaire Lowlands in de marketingmix te krijgen van onder meer Bol, Douwe Egberts, Hornbach, Ikea, KIA en McDonald's.

Musical De Tocht failliet

Speciaal voor de schaatsshow over de Elfstedentocht - ‘De Tocht’ - bouwde Friso Bouwgroep het Friso Theater op eigen terrein in Leeuwarden. Doelstelling was om de legacy van de Elfstedentocht door te geven aan volgende generaties. Het was de bedoeling om de voorstelling te prolongeren vanaf oktober. En in de zomer een andere productie te introduceren. Maar helaas liep het allemaal anders.

Nieuwe partners voor Decathlon Premier Padel Rotterdam

Decathlon Premier Padel Rotterdam vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 15 september in Rotterdam Ahoy. In korte tijd heeft het Nederlandse padeltoernooi op de internationale kalender van Premier Padel drie nieuwe partners aangetrokken: Bullpadel, CUPRA en Univé.

Zo. Nu eerst een Bavaria Smalt.

In Nederland kennen we Swinkels natuurlijk van bier en vooral van het merk Bavaria. Qua sponsoring & partnerships zijn ze al generaties lang supporter van PSV. Maar ze stonden natuurlijk vooral bekend om hun Ambush marketingactiviteiten tijdens het WK voetbal van 2010 in Zuid-Afrika.

Joost Luiten niet naar Parijs

Joost Luiten, die afgelopen weekend nog deelnam aan het KLM Open, is boos op de sportkoepel NOC*NSF omdat hij als golfer niet mag deelnemen aan de Olympische Spelen in Parijs. Hoewel Luiten voldoet aan de olympische kwalificatiecriteria, wordt hij niet uitgezonden omdat hij niet aan de extra eisen van NOC*NSF voldoet. Deze eisen vereisen dat een golfer in de top 36 van de Olympische ranking moet staan. Luiten uitte zijn frustratie via Instagram en bekritiseerde NOC*NSF voor hun gebrek aan begrip voor de golfsport.

SponsorRingen Aftermovie

Met bijna 300 bezoekers was de Award Show van de SponsorRingen in AFAS Live een geslaagd evenement. De aanwezigen genoten van een avond in Franse sferen, als vooruitblik naar de aanstaande Olympische Spelen in Parijs. Tijdens de Awardshow was er drie keer een optreden van Rani.