Kika Berentribune wint bronzen Effie

KiKa Berentribune, het sponsorship tussen SC Heerenveen, KiKa en MSD en begeleidt door Joe Public Take Away Advertising, heeft gisteren een bronzen Effie gewonnen. Goud was er voor a.s.r. (Dit is de tijd van doen) en Zeeman (Lucht). Volgende week dinsdag zullen Joe Public Take Away en KiKa de Kika Berentribune-case presenteren op het Sponsorreport Jaarcongres. Inschrijven voor het congres, dat gewoon doorgang vindt, kan nog steeds.

De KiKa Berentribune viel eerder dit jaar in de prijzen bij de SponsorRingen. Bij de Effies was er ook een Leffie, een prijs voor een gedurfde inzending voor 2basics met De Leescoalitie: Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla, een samenwerking tussen De Leescoalitie en Ubisoft Benelux.

De uitreiking van de effectiviteitsprijs vond gisteren plaats in Theater Amsterdam. De uitreiking werd verstoord door Greenpeace dat het podium opkwam om te protesteren tegen 'fossiele reclame'.


Alle winnaars:

GOUD
Campagne: Lucht
Adverteerder: Zeeman
Bureau: Persuade i.s.m. Ganbaroo PR, Artbox Amsterdam

Campagne: Dit is de tijd van doen.
Adverteerder: a.s.r.
Bureau: TheMerge i.s.m. DVJ Insights, MediaReverse

ZILVER
Campagne: Hoe de Staatsloterij Oudejaarstrekking weer een knallende jaarafsluiter werd.
Adverteerder: Nederlandse Loterij
Bureau: TBWA\NEBOKO i.s.m. Mindshare.Greenhouse

Campagne: Alleen samen krijgen we Corona onder controle
Adverteerder: Rijksoverheid, kernteam crisiscommunicatie
Bureau: Roorda Reclamebureau i.s.m. Tabula Rasa, BKB het campagnebureau, Initiative Media, HvdM

Campagne: The Dark Side of Money
Adverteerder: ABN AMRO
Bureau: N=5

Campagne: Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt: Een vat vol impact
Adverteerder: Hertog Jan - Ab Inbev
Bureau: The Valley i.s.m. Osborn Pike, Dentsu Media, Four Creating, NRC Media, SiteSupport

BRONS
Campagne: De KiKa-Berentribune
Adverteerder: MSD Nederland
Bureau: Joe Public Take Away Advertising i.s.m. Stichting Kinderen Kankervrij, sc Heerenveen

Campagne: KPN SuperWifi
Adverteerder: KPN
Bureau: DentsuAchtung! i.s.m. Mindshare, A Bigger Circle

Campagne: Crisp, Beter eten, lekker geregeld
Adverteerder: Crisp
Bureau: DentsuAchtung!

Campagne: Zooo veel money
Adverteerder: Nederlandse Loterij – Eurojackpot
Bureau: DEPT Agency, Mindshare.Greenhouse

Campagne: Het grote speelgoedboek van de winkel voor blije koppies
Adverteerder: bol.com
Bureau: DEPT Agency i.s.m. Dentsu

LEFFIE
Campagne: Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla.
Adverteerder: De Leescoalitie
Bureau: 2Basics i.s.m. Ubisoft Benelux

Campagne: Het Helpende Bord.
Adverteerder: HAK
Bureau: DDB Unlimited i.s.m. Philip Post Production, Creative Venue, The Humblebrag, HappyLife PR, Wageningen University, Earforce, Voedingsstijl, Waarmakers studio, Royal Goedewaagen, Food Creativity, Egotribe