2Basics begeleidt Incentro naar gamende IT professionals

Incentro heeft 2Basics gevraagd om een programma te ontwikkelen gericht op gamende IT-ers. Het IT-bedrijf gaat de wereld van gaming en esports verkennen ten behoeve van recruitment."

Esports en gaming zijn een van de snelst groeiende domeinen, wereldwijd worden 400 miljoen jongeren gerekend tot het esports publiek. In Nederland wijst onderzoek naar ruim een miljoen. Om dit publiek te activeren, ontwikkelde 2Basics het ‘esports segmentatie model’. Waarmee zij voor merken matches kunnen maken tussen merkdoelgroep en gamers in verschillende subculturen en met hun drijvers, motivaties en achtergronden in de esports wereld. Waaronder ook opleidingsniveau- en achtergrond.

Ruben Houkes, directeur van 2Basics: "Incentro is een bijzonder IT-bedrijf. Medewerkers, Incentronauten genoemd, zijn de absolute ambassadeurs van het merk. De eigenzinnigheid van gamers in bepaalde segmenten past bij Incentro. Het voelt heel logisch dat Incentro esports en gaming gaat verkennen als bron van nieuwe medewerkers."

Kees van Bemmel, managing director bij Incentro, gelooft sterk in de kracht van de esports mogelijkheden. "De cijfers in de esports wereld zijn mindblowing. Maar meer interessant vind ik de overlap van de Incentro cultuur met die van gamers. Wij gaan bijzondere dingen doen om deze culturen samen te brengen. Waarmee wij tegelijkertijd gaan laten zien dat Incentro a great place to work is”!

Over Incentro en 2Basics

Incentro is een ICT-dienstverlener die gespecialiseerd is in online dienstverlening, enterprise solutions en business intelligence. Incentro helpt organisaties informatie beter te laten renderen. Hiervoor draagt het bedrijf creatieve, vernieuwende maar vooral relevante oplossingen aan. Binnen Incentro staan specialisme, ambitie en geluk centraal. De ruim 300 specialisten van Incentro (Incentronauten) hebben een sterke passie voor wat ze doen. Incentro is niet voor niets al vier keer op rij de ‘Great Place to Work’. Incentro werkt in Nederland voor de top 200 organisaties en heeft vestigingen in Nederland, Spanje en Kenia.

Het Haarlemse 2Basics was een van de eerste bureaus in Nederland die de marketingbrug voor merken naar esports en gaming vormde.