Brand New Live nieuw brand entertainmentbureau

Chris Havinga, Marc Hofstede en Robin Groenveld bundelen de krachten en starten in samenwerking met Mojo Concerts/Live Nation het brand entertainment agency 'Brand New Live'.

Chris Havinga en Marc Hofstede zijn respectievelijk voormalig Commercieel Directeur resp. Music Division Manager van The Entertainment Group. Robin Groenveld was Directeur One & Only Productions en onder andere bedenker en organisator van De Vrienden van Amstel LIVE!.

Brand New Live wil vanuit een objectief standpunt vernieuwende concepten voor merken en bedrijven ontwikkelen en daarbij gebruikmaken van de wereld van entertainment. De belangrijkste diensten zijn merk- en sponsoractivaties, live concerten en bedrijfsevenementen. Het bedrijf positioneert zich op het snijpunt van advertising en entertainment: ‘Creating and managing brand value through entertainment’.

Chris Havinga: “Consumenten zijn steeds moeilijker te bereiken met traditionele reclame. Entertainment daarentegen is een domein dat consumenten zèlf opzoeken. Consumenten kiezen bewust voor entertainment: zij betalen niet voor reclame, wel voor entertainment. Steeds meer merken & bedrijven zien ‘entertainment’ daarom als belangrijk middel om hun doelstellingen te behalen. Wat bij de huidige bureaus ontbreekt is de specialistische knowhow van wat entertainment voor een merk kan betekenen. Brand New Live voorziet in deze behoefte”.

Brand New Live richt zich naast werk voor klanten ook op de ontwikkeling van eigen publieksevenementen binnen de entertainmentmarkt. Chris Havinga: “En dat zal zeker niet alleen op het gebied van muziek zijn. Zo zijn bijvoorbeeld sport, musical, film, games en cabaret ook entertainmentvormen die voor merken heel goed kunnen werken”.

De eerste twee publieksevenementen die Brand New Live in de markt zet zijn Pop in je Moerstaal en De Week van het Metropole. Pop in je Moerstaal vindt plaats in 2010 in het Gelredome in Arnhem en brengt unieke combinaties van Nederlandse artiesten. De Week van het Metropole vindt plaats begin oktober 2009 en combineert het Metropole orkest samen met succesvolle nationale en internationale artiesten in een unieke setting in de Heineken Music Hall.

Brand New Live heeft Mojo Concerts/Live Nation als partner aangetrokken. Live Nation is de grootste producent van live concerten en festivals wereldwijd en is verantwoordelijk voor de live beleving van o.a. The Rolling Stones, Madonna, U2, Justin Timberlake en Coldplay.
Brand New Live start op 13 januari 2009 met 11 ervaren professionals uit de entertainment industrie.