CROWD ontwikkelt EHL-campagne

Van vrijdag 30 maart tot maandag 2 april strijden de 16 beste hockeyclubs van Europa in Rotterdam voor een plaats in de halve finale van de Euro Hockey League (EHL). Alle wedstrijden van de EHL KO16 zullen worden gespeeld in het stadion van HC Rotterdam. Marketing-adviesbureau CROWD is verantwoordelijk voor een campagne die zich richt op bekendheid van het evenement en ticketverkoop.

Nederlandse en internationale hockeyfans worden warm gemaakt voor het evenement door middel van een marketingcampagne die deze week van start is gegaan. Met daarin een hoofdrol voor all-time EHL topscorer, en HC Rotterdam sterspeler, Jeroen Hertzberger. Marketing-adviesbureau CROWD is verantwoordelijk voor de campagne die zich richt op bekendheid van het evenement en ticketverkoop. Middelen die hiervoor ingezet worden zijn social advertising, email marketing, print, PR en activaties bij diverse hockeyclubs.

Hans-Erik Tuijt, EHL voorzitter: "De EHL is verheugd om terug te keren naar Rotterdam en we kijken uit naar een fantastisch KO16 event. We hebben een prachtig hockeystadion dat plaats biedt aan 6.000 hockeyfans per dag. Tijdens de EHL KO16 in Eindhoven 2017 waren twee EHL dagen voor het eerst in de historie uitverkocht, uiteraard willen we dat succes dit jaar overtreffen. Dit betekent wel dat we alle hockeyfans adviseren hun tickets op tijd te kopen om teleurstelling te voorkomen."

Antonie van Schendel, Managing Director CROWD: "De EHL bouwt al jaren consequent aan haar digitale strategie en dit heeft zich uitbetaald in een loyale groep volgers in digitale media en een rijke database met hockeyliefhebbers. In deze campagne voor de EHL KO16 kunnen we dan ook heel gericht de verschillende doelgroepen bereiken om het evenement en ticketverkoop onder de aandacht te brengen."