Golazo trekt nieuwe investeerders aan

Een groep van Belgische en Nederlandse investeerders, waaronder Robert van der Wallen (ex BrandLoyalty), gaat participeren in sportmarketingbedrijf Golazo Groep.

Op deze manier wil Golazo zich wapenen om het ingezette groeiplan ook de volgende jaren te kunnen realiseren. Zelf nam Golazo onlangs een aandeel in sportmarketingbureau Triple Double.

Een consortium van Belgische en Nederlandse waarde-investeerders verwerft samen 20% van de aandelen in Golazo Groep. Het gaat onder andere om de Nederlanders Robert van der Wallen (ex BrandLoyalty), Duco Sickinghe (ex Telenet) en Volkert Doeksen (ex Alpinvest) en de Belgen Johnny Thijs (ex bpost), Steven Buyse en Michael Lavrysen. Alle andere aandelen (80%) blijven in handen van oprichter en CEO Bob Verbeeck

Bob Verbeeck: "Golazo Groep realiseerde de voorbije jaren een stevige groei, zowel in het aantal mensen dat we in beweging kregen, als bedrijfsmatig in de cijfers. Om dat groeiplan ook de volgende jaren te kunnen aanhouden, hebben we een aantal investeerders aangetrokken wiens expertise ons kan helpen bij de volgende stappen die we willen zetten. We willen de absolute marktleider blijven op het vlak van bewegen en gezondheid in Europa.”

Golazo focust als bedrijf op een gezondere maatschappij en biedt tal van programma’s, evenementen en digitale oplossingen aan individuen, bedrijven, scholen,… Het doel van die activiteiten is mensen dagelijks 30 minuten laten bewegen. Golazo organiseert onder andere de BinckBank Tour en NN Rotterdam Marathon.

Tegelijk wordt de Raad van Bestuur uitgebreid, met Johnny Thijs als voorzitter en met CEO Bob Verbeeck, CCO Nicole Van Ranst en Bernard Deryckere (ex-Alpro) en Teun van Rappard als overige bestuurders.