Techonomy breidt uit in Web3 services

De digitaal specialist in sport Techonomy gaat het digitaal team uitbreiden met Willem van Boekhold in de rol van Business manager Web3. Hij zal zich concentreren op nieuwe productvormen in sport en esports zoals digital collectibles en metaverse toepassingen.

Techonomy directeur Damian François licht dit toe: “Afgelopen jaren hebben veel organisaties samen met ons belangrijke stappen in de digitale wereld gezet. Door de opkomst van blockchain technologie komen er nieuwe mogelijkheden op de sportwereld af. Deze nieuwe fase gaat mogelijkheden creëren om nog uniekere relaties op te bouwen met sportfans en beoefenaars. Het volledige potentieel van Web3 moet nog worden gerealiseerd, maar de eerste concrete producten en daarmee inkomsten zijn nu op de markt. Met deze competenties laten we onze klanten profiteren van de kansen die deze ontwikkeling met zich meebrengt”.

Willem van Boekhold is naast zijn werk als ervaren 3D Artist al vanaf 2017 bezig met nieuwe technologieën als blockchain, tokenization en virtual experiences. Willem vertelt daarover: “Het lijkt allemaal ver weg, maar deze competenties worden de komende 2 jaar echt relevant voor iedere organisatie in de sportwereld. Zowel topsport organisaties met hun enorme achterban aan fans, als recreatieve organisaties met hun miljoenen beoefenaars kunnen hier enorm van profiteren. Momenteel zitten we in een soort overgangsfase naar Web3. Alles wordt intelligenter onder invloed van AI en connecteert makkelijker en sneller. Dit is een logische volgende stap in het creëren van duurzame loyaliteit en het aanbieden van nieuwe producten in de sport”.

Willem van Boekhold is per 1 maart gestart en zal in het Techonomy team de dienstverlening uitbouwen in nauwe samenwerking met Tomas Overhof (Manager business development) en Wesley Romeijnders (Head of Marketing Technology).

Over Techonomy

Met 70 digitale specialisten helpt Techonomy nationale en internationale klanten om de juiste keuzes te maken in de snel ontwikkelende digitale wereld. Daarbij ligt de focus op de veranderingen en kansen in de sportwereld. Klanten zijn rechtenhouders in de sport, clubs & leagues, merken actief in de sport, sportbonden en media organisaties. Techonomy integreert data-, platform- en contentkennis over de gehele digitale keten en wil daarin wereldwijd een opinieleider zijn. Onder de naam Techonomy Education wordt er veel samengewerkt met onderwijsorganisaties. Naast het kantoor in Eindhoven werkt het team vanuit de kantoren in Gent (België) en Melbourne (Australië). De organisatie heeft duurzame partnerships met Ahoy Rotterdam, Team Sportservice en ESL Benelux. www.techonomy.nl