Nieuw esports marketingbureau EsportsXperts gelanceerd

Triple Double Sportmarketing, Sportscloud en DutchGameMasters bundelen de krachten voor het nieuwe esports marketingbureau ‘EsportsXperts’.

Drie toonaangevende bedrijven op het gebied van marketing, data en activatie komen daarmee samen in een full service bureau gespecialiseerd in de snelgroeiende markt van esports. EsportsXperts werkt momenteel al samen met o.a. PSV, Kinepolis, FacilityApps en meerdere bedrijven hebben toegezegd samen de Nederlandse esports markt te betreden.

De esports markt is in de afgelopen jaren nationaal en internationaal explosief gegroeid. De game-industrie is inmiddels een miljarden business en esporters zijn de topsporters van de toekomst. Ook in Nederland heeft esports een sterke positie verworven. Maar liefst 65 procent van de Nederlanders tussen 11 en 45 jaar is het afgelopen jaar in contact geweest met esports zo blijkt uit onderzoek van Nielsen Sports. Een relatief jonge doelgroep die steeds moeilijker te bereiken is via traditionele mediakanalen. EsportsXperts adviseert bedrijven en merken om deze doelgroep beter te bereiken door middel van esports. Deze unieke samenwerking staat voor het beste uit de wereld van marketing, data en activatie en toont eens te meer de kracht van kruisbestuiving in SX, het centrum voor sport, marketing en media.

EsportsXperts ziet kennis delen met bedrijven en merken als een belangrijk uitgangspunt van de samenwerking. EsportsX, de jaarlijkse esports conferentie met nationale en internationale sprekers over de laatste trends en ontwikkelingen, is na twee edities uitgegroeid tot de grootste van Nederland. Op vrijdag 7 december a.s. organiseert EsportsXperts een kennisevent “Esports & gaming: what’s in it for you?” Dit event vindt plaats van 15.00 uur tot 18.00 uur in het EsportsLab in SX en is gratis toegankelijk. Aanmelden kan vanaf nu op www.esportsxperts.nl.

Bob van Oosterhout, oprichter van Triple Double Sportmarketing: “Samen met Sportscloud en DutchGameMasters is EsportsXperts achter de schermen al jaren actief om bedrijven en merken te adviseren bij strategische keuzes rondom esports. We merken dat er veel vraag is vanuit allerlei soorten bedrijven om actief aan de slag te gaan met de kansen die deze sterk opkomende markt biedt. Met onze expertise en ervaring over marketing, activaties en events brengen we de ideale combinatie om samen met deze bedrijven de esports markt te bedienen.”

Peter Sprenger, oprichter Sportscloud: “We volgen de ontwikkelingen op het gebied van esports al jaren op de voet. Data en esports zijn een natuurlijke match. Daarmee kunnen we een jonge en onbereikbare doelgroep beter bereiken, relevante content bieden en maximale impact maken.”

Tom Aerts, oprichter van DutchGameMasters: “De afgelopen jaren is DutchGameMasters snel gegroeid. Door ons eventaanbod en alle esports concepten die we realiseren, vragen steeds meer merken ook naar expertise op maat. Daarom is dit een perfect moment voor deze samenwerking. Hiermee bieden we immers een totale dienstverlening op het gebied van marketing, data en activatie. Kortom: alle ingrediënten om esports en het bedrijfsleven te verbinden."