Merkactivaties op Lowlands

Lowlands staat al jarenlang bekend om zijn bijzondere merkactivaties. De Miele Powerwash, of uit een langer verleden Nedap en Converse, zijn cases die nog steeds tot de verbeelding spreken. Wat was er dit jaar op Lowlands te zien?

De meest opvallende activatie dit jaar was waarschijnlijk La Terraza van Nespresso. Ook bij de vorige editie van Lowlands in 2019 stond het prachtige bouwwerk pal tegenover de Heineken-tent. Dit jaar was de aankleding nog fraaier en was de experience binnen het gebouw uitgebreid met de 'Infinity Jungle', waar men zich in de Braziliaanse jungle kon wanen. Een mooier uitzicht over het festivalterrein dan bovenop La Terraza is er waarschijnlijk niet.

Coca-Cola viert de festivalzomer wereldwijd met een campagne onder de naam Coke Studio. Centraal in deze campagne staan samenwerkingen met festivals en artiesten met real-time uitzendingen van optredens en unieke, niet eerder vertoonde content. Zo ook met Lowlands. Op zaterdagochtend voegde Coca-Cola daar bovendien het Coke Sing a Long concert aan toe in de grootste tent van Lowlands, de Alpha. Tijdens het meezingspektakel zetten onder andere Sophie Straat, Meau en S10 de bezoekers aan om hardop mee te zingen met nederpophits.

Bacardi is sinds 2013 met de Hacienda aanwezig op Lowlands. Inmiddels is de cocktailbar uitgegroeid tot een fraai podium met programmering, die ook opgenomen is in 'het blokkenschema'. Veel relaxte latinbeats in een tropische omgeving past natuurlijk helemaal bij het merk Bacardi.

Net als op Down the Rabbit Hole was Amazon Prime Video aanwezig met zijn casting agency. Acteurs in spe konden onder het deskundige toeziend oog van bekende Nederlandse regisseurs en acteurs een castingtest doen. Voorafgaand moest je langs de visagie, de hairstylist en kreeg je toepasselijke kleding voor bij je rol. Deelnemers maken kans op een echte rol in een Amazon Original productie.

Een bijzonder partner van Lowlands was dit jaar Vereniging Eigen Huis. Vereniging Eigen Huis (VEH) en Lowlands lanceren een initiatief om verandering in de woningmarkt te brengen: Club WOWW (Wonen om te Wonen Woningen). Hiermee willen zij starters aan een betaalbare, duurzame en goede nieuwbouwwoning helpen.
Met Club WOWW brengen VEH en Lowlands jonge woningzoekenden bij elkaar die niet langer willen wachten op de politiek voor oplossingen maar het heft in eigen handen willen nemen. De experts van Club WOWW gaan voor hen op zoek naar een geschikte bouwlocatie, verdiepen zich in wensen en budget van de deelnemers, organiseren het collectief en stellen een financieel plan op. Ze gaan langs bij de wethouder, gemeenteraad, woningcorporaties en projectontwikkelaars. Op basis hiervan wordt een gezamenlijk woonproject ontworpen en gerealiseerd.