Partnership Friendly Fire en AB InBev

Festivalorganisator Friendly Fire en Bierbrouwerij AB InBev gaan een partnership aan tot 2028. Het partnership houdt in dat de festivals Best Kept Secret en Live at Amsterdamse Bos de komende vijf jaar als hoofdmerk Jupiler schenken. De festivals Indian Summer en Tuckerville kiezen voor het hoofmerk Bud.

Friendly Fire en Bierbrouwerij AB InBev hadden al van 2013 tot en met 2016 een partnership en gaan nu na een korte pauze, die werd ingevuld door Grolsch, met elkaar verder. Friendly Fire is een van de bekendste festivalorganisators in Nederland. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona.

Gilles de Smit, Brand Relations & Sponsor Manager bij Friendly Fire: “Wij kijken enorm uit naar deze samenwerking voor de komende jaren. AB InBev is geen vreemde voor ons gezien de succesvolle eerdere samenwerking van 2013 t/m 2016. Het product portfolio van AB InBev sluit met haar prachtige merken goed aan op de behoefte van onze bezoekers op de diverse evenementen die wij organiseren. Wij gaan met zeer veel trots wederom met AB InBev en haar gedreven team aan de slag!”

Michele van Spilbeeck, Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev: “We zijn trots dat Friendly Fire voor onze brouwerij en merken kiest. Best Kept Secret en Live at Amsterdamse Bos zijn een perfecte match met Jupiler. Uiteraard zullen ook diverse speciaalbieren goed vertegenwoordigd zijn tijdens deze festivals, waaronder Leffe. De populariteit van Bud blijft toenemen op festivals, dus we zijn blij dat Friendly Fire voor Bud als hoofdmerk kiest op Indian Summer en Tuckerville. Duurzaamheid is een centraal thema in het partnership met Friendly Fire. Samen gaan we aan de slag om te zorgen dat bekers zo duurzaam mogelijk wordt ingezet en maximaal worden gerecycled.”

Foto: Ben Houdijk