NN Group en Mauritshuis verlengen partnership

Sinds 2016 is NN Group een partner van het Mauritshuis. Deze succesvolle samenwerking is voor de komende drie jaar verlengd tot en met 2021.

Als hoofdsponsor zet NN zich in om een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het museum en haar bijzondere collectie - onder andere door het mogelijk maken van tentoonstellingen, het helpen aantrekken van een nieuwe jongere doelgroep, en door nog meer internationale zichtbaarheid te creëren.

Op 30 januari werd in het Mauritshuis het landelijke themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw 2019 geopend door Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix. Onderdeel van de opening is de start van de tentoonstelling Rembrandt en het Mauritshuis. Het Mauritshuis toont hier voor het eerst de gehele Rembrandt-collectie in één tentoonstelling, waaronder het laatste zelfportret en De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp. Verschillende musea en steden, waaronder het Fries Museum, het Mauritshuis, Museum Het Rembrandthuis, het Rijksmuseum en Museum de Lakenhal slaan de handen ineen tijdens dit themajaar. NN sponsort de speciale tentoonstelling in het Mauritshuis over een van Rembrandts bekendste leerlingen Nicolaas Maes.

'Wij zijn trots op de samenwerking met het Mauritshuis en we kijken ernaar uit deze de komende drie jaar voort te zetten. Speciale en innovatieve concepten zoals de Maurits& avonden, waar steeds wisselende gastdirecteuren een bijzondere avond verzorgen, zijn een succes gebleken en trekken ook een breed publiek. Dit past goed bij ons doel om te helpen kunst en cultuur toegankelijk te maken voor iedereen, en zo een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving', licht Dailah Nihot, lid van de Management Board van NN Group, toe.

Emilie Gordenker, directeur van het Mauritshuis: 'Het Mauritshuis is dolblij dat de succesvolle partnership met NN Group is verlengd. NN Group speelt een essentiële rol voor de ambities van het Mauritshuis om een steeds breder publiek te bereiken. Wij hebben samen een prachtige samenwerking opgebouwd en verheugen ons om die in de komende drie jaar verder te ontwikkelen.'

In 2017 werd het partnership van NN Group en het Mauritshuis bekroond met de Bronzen SponsorRing.

Op de foto: De ondertekening van het contract door Emilie Gordenker (l) en Dailah Nihot (r)