Renault officieel partner van Dutch Design Week

Renault wordt de nieuwe partner van de Dutch Design Week. Thema voor Renault tijdens DDW 2018 wordt elektrisch, autonoom en connected. Het automerk neemt de plaats in van Volvo.

De Dutch Design Week (DDW) is in zestien jaar uitgegroeid tot het grootste designevenement van Noord-Europa, met 335.000 bezoekers en 2.600 designers verdeeld over 110 locaties in Eindhoven. Het designevent brengt relevante meningen, ontwikkelingen en bewegingen in de wereld van design en innovatie samen. Sinds de oprichting van Renault in 1898 is Easy Life onderdeel van het DNA van het automerk. Innovaties die het leven van mensen makkelijker maken, zoals elektrisch rijden. "Design en Easy Life innovaties passen in de filosofie van Renault”, zegt Renault. "DDW maakt die waarden concreet.”

Het design van Renault wordt bepaald door de Nederlander Laurens van den Acker, vice president corporate design van Renault. Hij introduceerde bij zijn komst in 2009 een nieuwe designstrategie, met een herkenbare styling gebaseerd op warme en sensuele lijnen.Bezoekers van Dutch Design Week kunnen zich voor het eerst laten vervoeren per elektrische auto. Renault zet 45 exemplaren van de elektrisch aangedreven ZOE in als ‘design ride’ voor het vervoer van en naar de verschillende locaties in Eindhoven. De inzet van de ZOE sluit aan op de toekomstvisie van Renault die elektrisch, autonoom en connected zal zijn. Dit wordt ook het thema van Renault tijdens Dutch Design Week 2018.

"Wij zijn zeer vereerd ons dit jaar voor eerst te verbinden aan Dutch Design Week. Het event is een uitgelezen podium om Renault te presenteren als merk dat staat voor design en innovatie. Design is de eerste aankoopreden van onze klanten. Ook zijn wij verheugd met de inzet van 45 exemplaren van de elektrische Renault ZOE als design ride, waarmee bezoekers van DDW zich voor het eerst 100% elektrisch en emissievrij kunnen laten vervoeren", zegt Janet Richter van Renault Nederland."

"De Design Rides zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld tijdens DDW. Het is al jaren een vast onderdeel van het DDW-programma en inmiddels een van de meest gefotografeerde projecten tijdens het festival. In het kader van de doorontwikkeling van de Design Rides is het logisch om naar 100% elektrische Rides te gaan. Door de nieuwe samenwerking met Renault is deze langgekoesterde wens uitgekomen”, volgens Edwin Schenk van Dutch Design Week.