Unilever wordt hoofdsponsor Concertgebouworkest

Met ingang van 1 maart 2011 is Unilever hoofdsponsor van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO).

Unilever wordt naast ING de tweede hoofdsponsor van het KCO. Het partnership van Unilever met het orkest loopt tot en met 2015. De overeenkomst met het KCO wordt ingezet voor business(to(business activiteiten. Naast klanten en relaties krijgen ook medewerkers van Unilever in de Benelux de kans om ‘The World’s Greatest Orchestra’ live te beluisteren.

Het Koninklijk Concertgebouworkest is bijzonder blij met de ondersteuning door de Brits- Nederlandse multinational. Algemeen directeur KCO Jan Raes: “Zowel onze nationale als internationale ambities en aanwezigheid worden met de komst van Unilever verder versterkt. Wij onderstrepen hiermee wederom onze nauwe relaties met de toonaangevende partijen uit het bedrijfsleven. Ik kijk uit naar de uitwisseling van kennis en talent en verwacht een zeer vruchtbare samenwerking.”

Paul Polman, CEO Unilever: “Wij zijn er enorm trots op een bijdrage te kunnen leveren aan het Koninklijk Concertgebouworkest met zijn vele toonaangevende musici en dirigenten op wereldniveau, om hiermee de verdere ontwikkeling van cultuur in onze maatschappij te kunnen ondersteunen. Bovendien past de sponsorovereenkomst helemaal bij het huidige Unilever en zijn ambities. Beide partners streven ernaar tot de beste van de wereld te behoren, waarbij alles draait om passie, kwaliteit en toptalent.'

Het KCO heeft naast hoofdsponsors ING en Unilever, ook met de volgende vijf bedrijven meerjarige sponsorovereenkomsten: Allen & Overy, De Brauw Blackstone Westbroek, Loyens & Loeff, Stibbe en PwC.