Yakult 25 jaar hoofdsponsor Nederlands Philharmonisch Orkest

Yakult Europe heeft het hoofdsponsorcontract met het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest verlengd met vijf jaar.

Hiermee blijft Yakult Europe één van de belangrijkste ambassadeurs van klassieke muziek in Nederland.

"We zijn verheugd dat we onze duurzame en vriendschappelijke relatie met Yakult mogen voortzetten. Mede dankzij het partnership met Yakult waren wij in de afgelopen jaren in staat de kwaliteit van onze orkesten verder te ontwikkelen en kunnen wij ook het komend seizoen een veelzijdig en voor iedereen toegankelijk programma bieden”, aldus Rob Streevelaar, algemeen directeur Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest.

Yakult Europe is al sinds 1993 hoofdsponsor van het orkest, gelijktijdig met de vestiging van Yakult in Almere, waar in maart 1994 het eerste flesje Yakult van de band rolde. Yakult bestaat al meer dan 80 jaar en wordt wereldwijd door meer dan 35 miljoen mensen dagelijks gedronken. Onder het motto ‘een gezond lichaam, een gezonde geest’ ging het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest in 1993 de relatie met Yakult Europe aan.

25 jaar hoofdsponsor

De zaal in de NedPhO-Koepel in Amsterdam-Oost, waar het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest repeteert, draagt sinds 2012 de naam Yakult Zaal. Die naam is overgenomen van de gelijknamige zaal in de Beurs van Berlage, waar het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest tot 2012 was gevestigd.

Dit jaar staat in het teken van het 25-jarig jubileum van de relatie tussen Yakult en het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest. Als blijk van waardering van de goede relatie doet het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest iets bijzonders voor de vestigingsstad van Yakult Europe: vanuit zijn programma voor talentontwikkeling gaat het Nederlands Philharmonisch Orkest|Nederlands Kamerorkest het Almeers Jeugd Symfonie Orkest ondersteunen.