Hans Erik Tuijt en &samhoud starten samen global sponsoringpropositie

&samhoud Creative Tech slaat de handen ineen met Hans Erik Tuijt om een wereldwijde sponsorship propositie op te bouwen. Tuijt verlaat hiermee een carrière van 34 jaar bij Heineken, waar hij verantwoordelijk was voor Global Partnerships. Vanaf 1 september is hij gestart bij het Amsterdamse bureau om invulling te geven aan het nieuwe vakgebied.

&samhoud Creative Tech is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve digitale customer experiences als antwoord op strategische vraagstukken. Met de komst van Hans Erik Tuijt wordt het huidige aanbod van &samhoud Creative Tech verder uitgebreid. Hierbij worden bedrijven en IP eigenaren geholpen met sponsoring advies, activaties en partnership deals. Daarnaast heeft Hans Erik de ambitie om zelf nieuwe concepten en merkactivaties te creëren.

De afgelopen 15 jaar was Erik Tuijt als Director Sponsorships verantwoordelijk voor alle global sponsorships van Heineken. In deze functie heeft hij in het sponsorshipportfolio voor zowel Heineken als Amstel getransformeerd. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de partnerships met Formule 1, James Bond, Holland Heineken House en UEFA. Aanvullend werd Heineken ook partner van de Europa League, wereldwijd het grootste platform in de 0.0 alcoholcategorie. Tuijt liet gedurende de pandemie zien dat de Euro 2020 activaties heel goed mogelijk waren, met name op digitaal gebied.

Hans Erik Tuijt: “Sponsorships kunnen van grote waarde zijn om oprechte interesses van consumenten te koppelen aan merken en zo positionering verder kracht bij te zetten. De visie en het team van &samhoud sprak mij zeer aan om de handen ineen te slaan en zo samen CEO’s en CMO’s te helpen met deze strategische vragen die van grote impact op het merk kunnen zijn. Ik kijk er zeer naar uit om zowel mijn creatieve als zakelijke ervaring in te zetten voor de ontwikkeling van gave concepten en win-win deals op wereld schaal.”

Jip Samhoud – CEO &samhoud Creative Tech: “We zijn super trots om samen te gaan werken met een wereldster als Hans Erik op sponsoring gebied. Wij zien bij bedrijven een brede uitdaging over hoe ze verbinden met klanten in deze tijd. Als &samhoud geloven we dat dit vanuit waardevolle klant ervaringen moet gebeuren die consumenten zelf willen gebruiken. Vanuit &samhoud creative tech helpen hier al veel bedrijven mee in het digitale domein en vanuit &samhoud consultancy door het te verankeren in visie en strategie. Met deze samenwerking zetten we de volgende stap om meer inspiratie en verbinding tussen merk en consument te laten ontstaan en zo de groeiende vraag van onze klanten op marketinggebied breder in te vullen. Daarnaast kijk ik er ook zeer naar uit om met Hans Erik samen massa concepten te ontwikkelen die van positieve invloed op de wereld zijn.”